پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۷۵
|
کد خبر: ۳۱۱
یازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران با هدف ارائه دستاوردها؛ مرزهای تحقیقاتی وفناوری های نوین، در رشته بیوسیستم، ماشین های صنایع غذایی و مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲الی ۱۴ شهریورماه ۹۷ در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

دکتر ابراهیم احمدی معاون پژوهشی دانشکده کشاورزی دانشگاه و دبیر علمی این کنگره در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، اظهارکرد: دوره های قبلی این کنگره در دانشگاه های تهران، تبریز و مشهد برگزار شده بود که مراحل اولیه برگزاری این کنگره در دانشگاه بوعلی سینا از دو سال پیش آغاز شد.

وی افزود: در این کنگره ۲۷دانشگاه از سراسر کشورحضور دارند که برطبق آمار، دوکنگره قبلی بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰نفر شرکت کننده خواهیم داشت.

دکتر احمدی با بیان اینکه این کنگره دارای سه مرحله ارائه مقاله، برگزاری کارگاه و برگزاری نمایشگاه می باشد بیان کرد: این کنگره شامل محورهای توان، ماشین، طراحی وساخت، کشاورزی دقیق و سامانه های هوشمند، مهندسی انرژی پایداری و محیط زیست، مهندسی پسماند وتکنولوژی بازیافت، مدیریت و تحلیل سامانه ها در صنایع کشاورزی و درآخر فناوری های نوین درسامانه های پس از برداشت و صنایع غذایی است، که این محور بسیار مهم و مورد توجه ما قرارگرفته است.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی درباره روش های نوین و مرزهای دانش این رشته در زیرشاخه های مختلف توسط متخصصین تشکیل خواهد شد، که می توان از جمله آنها به کارگاه های فناوری های حسی نوین(ماشین چشایی و بویایی)، گرمانگاری براساس تصاویر حرارتی، آنالیز تصاویرماهواره ای، طراحی آزمایش و بهینه سازی به روش سطح پاسخ، تحلیل خوشه ای و اصول طراحی رآکتورها و بیورآکتورها اشاره کرد.

احمدی هم چنین با اشاره به اینکه مقالات برتر درمجله مهندسی بیوسیستم ایران و مجله فناوری زیستی که مورد تأیید وزارت علوم است، چاپ خواهد شد، افزود: اعضای کمیته علمی این کنگره متشکل از ۱۰ نفر اعضای متخصص این رشته در دانشگاه بوعلی سینا و ۵ نفر از اساتید متخصص از سایر دانشگاه ها است.

وی درپایان خاطرنشان کرد که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بازدید شرکت کنندگان از آثار باستانی همدان نیز همکاری شده و درخصوص اسکان شرکت کنندگان نیز امکانات لازم فراهم شده است.

سایت biosystemcongress.basu.ac.ir پاسخگوی علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر است.

خبرنگار: حامدی

عکس: زند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست