پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۱۸
|
کد خبر: ۳۱۲۸
سازمان اسناد وکتابخانه ملی برای نخستین بار در دهمین جشنواره پژوهشی خود از ایده‌های برتر در حوزه کتابخانه، فناوری و امور آرشیوی با تاکید بر تحول دیجیتال تقدیر می کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

فراخوان جشنواره پژوهشی کتابخانه ملی ایران

به گزارش بسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فراخوان برگزاری دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف منتشر شد.

سازمان اسناد وکتابخانه ملی برای نخستین بار در دهمین جشنواره پژوهشی خود از ایده‌های برتر در حوزه کتابخانه، فناوری و امور آرشیوی با تاکید بر تحول دیجیتال تقدیر می کند.

این جشنواره در حوزه‌های علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم آرشیوی، مطالعات ایران‌شناسی واسلام‌شناسی و نسخه­پژوهی، تاریخ شفاهی و تحول دیجیتال در کتابخانه­ها و مراکز آرشیوی در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره باید در هر یک از حوزه های ذکر شده، به منظور ارتقا خدمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و پیاده­سازی برنامه های این سازمان به بهترین نحو، ایده‌ و آثار پژوهشی داشته که محتوا، روش و یا خروجی آنها بینش، دانش یا راهکاری نو در اختیار این سازمان قرار ­دهد.

آثار ارسالی باید در قالب‌های کتاب تصنیف یا تالیف، طرح پژوهشی خاتمه یافته، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری خاتمه یافته و ایده و تولید فناورانه با تاکید بر تحول دیجیتال بوده و زمان انتشار این آثار نیز از مهر ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸ باشد.

در امتیازدهی به آثار علاوه بر شرایط و شاخص­های عمومی ارزیابی محتوا، موضوع و ساختار علمی آثار، موارد دیگری نیز در ارزیابی و داوری ها  تاثیرگذار خواهد بود.

«اثربخشی، حل مسئله و رفع نیازهای علمی و فنی سازمان اسناد و کتابخانه ملی»، «اثربخشی و رفع نیازهای علمی و فنی در موضوع / رشته مورد نظر»، «خلاقیت و نوآوری» و «کاربردی بودن» از دیگر موارد موثر در ارزیابی و امتیازدهی به آثار خواهد بود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ و به آدرس http://www.nlai.ir/research-festival ارسال کنند.

گفتنی است مهلت تعیین شده برای ارسال آثار تمدید نخواهد شد و آثار دریافتی بعد از این تاریخ در فرایند داوری قرار نمی­ گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش