پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۷
|
کد خبر: ۳۱۴۸
علی‌محمد عباسی: جهان‌خواران و مستکبران عالم در مقابل انقلاب اسلامی و ایدئولوژی آن موضع گرفته‌اند؛ تمام سعی و تلاش استکبار قبل از انقلاب اسلامی هم این بوده که هیمنه خود را در بر عالم هستی توسعه دهد و به عنوان کدخدای عالم، عالم را در دست خود بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، علی‌محمد عباسی مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع تعامل سارنده یا تقابل مستمر که به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید و بسیج اساتید دانشگاه در سالن همایش‌های فجر ساختمان مرکزی برگزار شد، گفت: شعار ۱۳ آبان امسال مبارزه با استکبار و مقاومت اسلامی بود که این ایام را گرامی می‌داریم و تبریک عرض می‌کنیم؛ از خداوند مسألت می‌کنیم به همه ما این لطف را بدهد که بتوانیم قدم‌های موثری را در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های امام و شهدا، خصوصا شهدای دانشجو و دانش‌آموز و تمامی آحاد مردم که در جهت اعتلا و پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند، برداریم.

وی اظهار کرد: جهان‌خواران و مستکبران عالم در مقابل انقلاب اسلامی و ایدئولوژی آن موضع گرفته‌اند؛ تمام سعی و تلاش استکبار قبل از انقلاب اسلامی هم این بوده که هیمنه خود را در بر عالم هستی توسعه دهد و به عنوان کدخدای عالم، عالم را در دست خود بگیرد.
عباسی یادآوری کرد: دشمنی استکبار و به طور خاص آمریکا و انگلیس از سال ۳۲ -آنجا که دولت مردمی ایران را با کودتایی که با مزدورانش انجام داد و حمایت مستقیم مزدوران- شروع شده و هم‌چنان ادامه دارد.
مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در ادامه اضافه کرد: دولت مردمی دکتر مصدق اشتباهاتی هم داشت که آن اعتماد به آمریکایی‌ها بود؛ این اشتباه باعث شد رژیم منحوس و ظالم پهلوی مجددا سال‌های سال در کنار ملت ایران قرار گرفت و ظلم رژیم پهلوی بر مردم ایران مضاعف بشود.
وی تشریح کرد: تا سال ۴۳ که امام تبعید شد، مزدوران رژیم آمریکا مردم مظلوم ایران را به شهادت رساندند؛ در ابتدای انقلاب هم از رژیم بعث عراق حمایت کرد. تدارک در جهت کودتا در انقلاب اسلامی، تحریم‌های ظالمانه، سقوط هواپیما‌های مسافربری، بدعهدی‌ها، ترور و حمایت از تروریست‌ها از جمله کارنامه رژیم‌های مستکبر و آمریکاست که علیه انقلاب اسلامی به کار بردند.
علی‌محمد عباسی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که دیروز با دانش‌آموزان و دانشجویان داشتند فرمودند که آمریکا همان آمریکای سابق است و هیچ تغییری پیدا نکرده‌است؛ آنربکا ضعیف شده اما وحشی‌تر شده است که این خوی استکبار است.
حجت الاسلام علی‌محمد عباسی یادآور شد: طبق مبانی قرآنی هیچ زمانی نباید به دشمن و استکبار اعتماد کرد؛ استکبار به معنای حدنشناسی و پا را از گریم خود بیشتر دراز کردن است.
حجت الاسلام عباسی تبیین کرد: گاهی اوقات هرکسی اگر از حدود قانونی خود عبور کند، استکبار است؛ معصیت الهی و خودبزرگ‌بینی هم نوعی استکبار است. کسانی که در اوضاع تحریم خون مردم را در شیشه می‌کنند، رحمی ندارند، از بیت‌المال به ناحق استفاده می‌کنند هم مستکبرند.
وی در ادامه اذعان کرد: گاهی هم این را در مسوولین می‌بینیم یعنی مسوولی از پست و مقام خود استفاده می‌کند تا بتواند از مردم سواستفاده کند؛ فرهنگ غلط آقازادگی و خودبزرگ‌بینی خوی استکباری است که بزرگ‌ترین دشمن بشریت هم خوی استکباری می‌باشد و از مصادیق استکبار هم آمریکا و اسراییل است.
مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در رابطه با نوع برخورد انقلاب اسلامی گفت: تعامل سازنده باید باشد؛ نظام ما از ابتدا تا اکنون این نگاه را دارد و ما به جز اسرائیل که مشروعیتش را قبول نداریم، با هیچ کشور دیگری منع ارتباط نداریم ولی باید با تعاملی که سازنده باشد، همراه شود. البته هر کدام از کشورها باید به منافع مردم و کشور دقت کنند.
علی‌محمد عباسی بیان کرد: ما تقابل مستمر با هیچ کشوری نداریم لذا از ابتدای جمهوری اسلامی تا به حال مسوولی نبوده که اعلام کند ما باید حصاری به دور خود بکشیم و با دنیا تقابل داشته باشیم.
وی در پایان تصریح کرد: استکبار بالاخره قدم به قدم جلو می‌آید اما تعامل و مزاکرات اگر سازنده باشد، به طبع این ارتباطات باید گسترده شود.

خبرنگار: میرزایی
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست