پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۸۱
|
کد خبر: ۳۱۹۲
همایش استارتاپی شتاب‌دهنده هم‌پیوند، با عنوان اولین رویداد بزرگ "دمو دی" استان همدان، در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، همایش استارتاپی شتاب‌دهنده هم‌پیوند، با عنوان اولین رویداد بزرگ "دمو دی" استان همدان، در سالن سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

شتاب دهنده هم پیوند به عنوان اولین شتاب دهنده استان همدان از سال 1397 فعالیت خود را با همکاری دانشگاه بوعلی سینا در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه آغاز نمود و پس از پذیرش، دو دوره پیش شتابدهی اولین رویداد دمودی استان همدان را با همکاری مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی سینا در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار نمود.

در این رویداد تعداد 10 استارتاپ که با حمایت شتاب دهنده هم پیوند، دوره اول شتابدهی خود را به پایان رسانده بودند، رونمایی شدند. این رویداد مهم میزبان بیش از 300 نفر از مسئولین و مدیران شهر و استان همدان و هم چنین اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های استان و علاقمندان به حوزه کسب و کارهای نوپا بود.

در ابتدای رویداد و پس از انجام مراحل پذیرش و قرائت قرآن کریم، سخنرانان مراسم از جمله رییس اتاق بازرگانی جناب آقای مهندس زبردست، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان جناب آقای مرتضی حضرت زاده و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا جناب آقای دکتر مجذوبی به ایراد سخن پرداختند. ودر خصوص اهمیت کسب و کارهای نوپا در جهت اشتغال زایی و حرکت در مسیر اشتغال دانش بنیان و اقتصاد دانایی محور و تاثیر این فعالیت ها در تکمیل اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری استان و نگهداشت نیروی انسانی توانمند در بدنه استان و جلوگیری از مهاجرت فارغ التحصیلان دانشگاهی به سایر استان ها و توسعه اقتصاد محلی نکاتی را بیان داشتند.

در ادامه استارتاپ های پذیرش شده در دور اول شتابدهی، شتاب دهنده هم پیوند به معرفی ایده خود و روند اقدامات انجام شده در جهت ایده محوری پرداخته و نیازهای مالی مربوطه را جهت تجاری نمودن ایده مطرح و از سرمایه گذاران تقاضای سرمایه گذاری در ایده های مطرح شده را خواستار شدند.

در ادامه رویداد نشست نوآوری باز و ثروت آفرینی با حضور فعالان و مدیران مرتبط با این حوزه برگزار گردید و در پایان مراسم قرعه کشی و اهداء جایزه ویژه مراسم برگزار شد.

مشخصات تیم هایی که در دور اول شتابدهی در شتاب دهنده هم پیوند پذیرش و مستقر شده و از خدمات مربوطه بهره مند گردیده و در رویداد دمودی به معرفی خود پرداخته اند به شرح ذیل است:

تیم کاموتی:

استارتاپ کاموتی قصد دارد یک فروشگاه غیرمتمرکز زنجیره ای بوجود بیاورد. در پلتفرم کاموتی، هر خرده فروش به راحتی دیده می شود. در کاموتی همه خرده فروشان دارای پروفایل اختصاصی فروشگاهی هستند و مردم میتوانند بصورت مجازی کالاهای خودشان را پیدا کنند.

تیم یوکامی:

استارتاپ یوکامی یک بستر تولید کرده است که متخصصین اطرافتان را به شما نشان میدهد و میتوانید با توجه به فاصله از خود و امتیازات گذشته و غیره کار خود را به آن ها بسپارید. ابزاری که در اینجا بسیار مفید واقع می شود پروفایل است که متخصص شغل و مهارت های خود را انتخاب کرده و از این به بعد میتواند برای خود سفارش کار بگیرد.

تیم زیتالکس:

استارتاپ زیتالکس اولین بار در دنیا رسانه ای ساخته است برای کسب و کار، با قابلیت تعامل بین مشتری و بیزینس. به این صورت که در زیتالکس مهم نیست یک کسب و کار کالا می فروشد، یا خدمت ارائه می‌دهد، یا ملک و خودرو را اگهی کرده است. بیش از ۸۰ درصد کسب و کار های آنلاین می‌توانند از زیتالکس به عنوان یک مرجع برای آگهی کسب و کار خودشان استفاده کنند.

تیم ماکسی پوینت:

استارتاپ ماکسی پوینت یک پلتفرم بازی کاری ساخته است که این کار را با در اختیار دادن ابزارهایی خاص، به راحتی برای شما انجام میدهد. به این صورت که هر کسب و کار درون پنل خود بازی و امتیاز را می سازد و مشتری ها با استفاده از اپلیکیشینی که در اختیارشان است، امتیازهایی که به دست می آورند را درون کیف پول ذخیره می کنند، به هم تبدیل می کنند و در جای دیگری از آن استفاده می کنند.

تیم آریزاک:

استارتاپ آریزاک ما بستری ساخته است که مربیان در سامانه آن عضو می شوند و افراد با انتخاب شهر و حوزه ای که به آن نیاز دارید، می توانید دسترسی به لیستی از مربیان داشته باشند. آریزاک ابزارهایی برای مربیان و شاگردان فراهم کرده است که بارزترین مواردی که می شود برای شاگردان به آنها اشاره کرد، ارائه چند سرویس در یک اپلیکیشن است. یعنی یک شاگرد می تواند چندین دوره در چندین حوزه را همزمان بگذراند و برای مربیان امکان برند شدن وجود دارد که می توانند خودشان را مطرح کنند. سپس در پایان هر دوره ای که انجام می شود، شاگردان می توانند به آن مربی امتیاز بدهند و طبق آن امتیاز مربیان برتر شناخته می شوند.

تیم آکسی وی:

محصول استارتاپ آکسی وی یک BPMN است که بصورت آنلاین و مبتنی بر Cloud برای سازمان ها ارائه شده است. صاحبان سازمان ها میتوانند از طریق همین محصول به راحتی استارتاپ خودشان را مدیریت کنند. نرم افزار ما یک نرم افزار فرآیند ساز است که میتواند بسته به نیاز سازمان، فرم های مورد نیاز را تولید کند. همچنین با شبکه های اجتماعی و سیستم های پرداخت آنلاین بانکی یکپارچه میشود.

تیم مهاجرچی:

کمبود اطلاعات درمورد کشور و دانشگاه مقصد، کمبود اطلاعات درمورد پروسه مهاجرت و ترس از کلاهبرداری و همینطور مسئله املاک و کاریابی در کشور مقصد از جمله مشکلات مهاجرت به کشور های دیگر می باشد. پلتفرم مهاجرچی با ارائه خدماتی مانند مشاوره صدور ویزا، املاک و کاریابی، پرداخت مرحله ای امن و بانک اطلاعاتی جامع، میتواند این مشکلات را حل کند.

تیم تریجر:

کاری که استارتاپ تریجر انجام می دهد برطرف کردن مشکلات بازرگانی است. یعنی همه تجار، هم خارجی و هم داخلی، می توانند وارد این استارتاپ شوند و به راحتی همه اطلاعاتی که نیاز دارند در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. یعنی اینکه روی کدام محصول کار کنند، چه محصولی را وارد کنند و کدام کالاها پتانسیل صادرات دارند. یکی دیگر از بحث های مهم این است که به جای نقل و انتقال ارزی، تاجران میتوانند از ارز های دیجیتال استفاده کنند که در اینصورت هیچ سیستم و هیچ تحریمی نمیتواند خللی در این حوزه وارد کند و تاثیری روی آن بگذارد.

تیم سوشال گیم:

استارتاپ سوشال گیم درواقع یک پلتفرم ساخت رویداد برای کسب و کارها است. معمولا برگذارکننده های رویداد دنبال اسپانسر هستند و اسپانسرها نیز دنبال تبلیغات و فروش محصولات خود. استارتاپ سوشال گیم یک ابزار ایجاد کرده است که بین این دو گروه تعامل برقرار کند و همچنین مهمترین گروه یعنی مردم. مردم میتونند با شرکت کردن در این رویدادها و با عضو شدن در باشگاه مشتریان ما خریدهای خود را با تخفیف انجام بدهند، تفریح کنند، چیزی یاد بگیرند و جایزه دریافت کند.

تیم هیلیتو:

پلتفرم جامع هوشمند هیلیتو شامل قسمت های مختلفی است. پرونده خصوصی سلامت، دوراپزشکی، گردشگری سلامت و کلینیک های هوشمند از اجزای اصلی این پلتفرم میباشند. پلتفرم هیلیتو به منظور ساخت شبکه مجازی بین کلینیک های پزشکی و هوشمند سازی این کلینیک ها و همچنین روند درمان تشکیل شده است. در این پلتفرم مواردی مانند پرونده خصوصی سلامت، زنجیره تامین هوشمند، تیم مراقبت، خدمات پزشکی و آزمایشگاهی از راه دور و خدمات گرشگری سلامت وجود دارند.

خبرنگار: مولوی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری