پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۹۱
|
کد خبر: ۳۲۵۴
عضو هیأت علمی و رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه گفت: رشد یک دانشگاه، شهر و کشور به ساختمان و تجهیزات است، اما منابع انسانی اصل هستند؛ باید تلاش کنیم قبای استادی به کسانی که به عنوان استاد استخدام می‌شوند، بیاید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل عضو هیأت علمی و رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه، خطاب به دکتر اعتماد گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که علم، عمر، برکت، سلامتی، آسایش و آرامش را به شما و خانواده محترمتان بدهد؛ قطعا دعای خیر تمام اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه با شما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهر همدان علاوه بر پایتخت تاریخ و تمدن بودن و قدمت خود، ویژگی استثنایی دیگری نیز دارد و آن این است که با ۹ مرکز استان فاصله زمینی ۱/۵ تا ۳ ساعته دارد، که این یک پتانسیل بسیار بالا برای هر نوع سرمایه‌گذاری است.

زلفی‌گل اظهار داشت: خوشبختانه با درایت دکتر اعتماد و کسانی‌که مشورت داده‌اند، دانشگاه بوعلی سینا از لحاظ موقعیتی نگین شهر همدان است؛ در قلب دانشگاه، دانشکده علوم پایه است که از اکثر نقاط ایران برای دیدن سازه این دانشکده می‌آیند.

وی در رابطه با ویژگی‌های ممتاز دانشگاه بوعلی سینا نیز گفت: روسای این دانشگاه بعد از ریاست خود در دانشگاه می‌مانند؛ در بسیاری از دانشگاه‌های کشور، مدیران بعد از ریاست به دلیل جو حاکم و شرایط نامطلوب، انتقالی می‌گیرند، اما خوشبختانه در دانشگاه ما فرهنگی وجود دارد که روسا بعد از ریاست هنوز از احترام و عزت برخوردارند، به همین دلیل روسای دانشگاه بعد از اتمام مسؤولیت در دانشگاه ماندند.

رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا افزود: رشد یک دانشگاه، شهر و کشور به ساختمان و تجهیزات است، اما منابع انسانی اصل هستند؛ باید تلاش کنیم قبای استادی به کسانی که به عنوان استاد استخدام می‌شوند، بیاید. برای آینده این دانشگاه باید روی اساتید سرمایه‌گذاری کنیم؛ هدف دانشگاه بوعلی سینا باید این باشد که نسلی عالم‌تر از خود تحویل جامعه شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که در کشور ما به یک مشکل تبدیل شده است، عدم توزیع متوازن استعدادها در کشور است؛ به دلیل این‌که آینده شغلی مشخصی برای کسانی‌که می‌خواهند تحصیل کنند وجود ندارد، اکثر استعدادهای بالا شغلی را انتخاب می‌کنند که آینده شغلی در آن‌ها تضمین شده است در صورتی‌که باید توزیع متوازن استعداد‌ها را داشته باشیم.

محمدعلی زلفی‌گل تأکید کرد: برای رشته‌های ریاضی، فیزیک، زمین‌شناسی، حقوق و ... نابغه نیاز داریم؛ متاسفانه سیاست‌های حاکم بر کشور باعث شده است که ما توزیع متوازن استعدادها در کشور نداریم و انتظاری که ما داریم برآورده نمی‌شود. شاید یکی از دلایل آن جداکردن وزارت علوم و وزارت بهداشت است که از نظر من اصلا در شان جمهوری اسلامی نیست. باید وزارت علوم یکپارچه شود. همچنین مرز درست کردن باید حل شود.

وی بیان داشت: ما قبل از انقلاب حتی یک مجله بین‌المللی نداشتیم، اما اکنون وضعیت طوری است که بیش از ۲۰۰ مجله داریم که توسط پایگاه‌های علمی دنیا ارزیابی و‌ رونمایی می‌شوند. اکنون مجلات ما نه تنها رونمایی می‌شوند بلکه به درآمد کشور کمک می‌کنند که نشان می‌دهد در مسیر مناسبی هستیم و از نظر مستندات علمی روبه‌رشد هستیم‌.

این عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در نهایت عنوان کرد: اجبار ارائه مقاله در مقاطع تحصیلات تکمیلی باعث شد که اساتید ما به‌روز شوند و ‌دانشگاه پیشرفت کند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست