پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۵۵
|
کد خبر: ۳۳۱
دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، به مناسبت روز گرامیداشت شهید، با خانواده های شهید محمد رحیمی و شهید محمود چراغی دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش خبرنگار بسنا، عصر امروز دوشنبه 21 اسفند، دکتر یعقوب محمدی‌ فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، که به همراه جمعی از مسؤولین و دانشجویان دانشگاه به منزل شهید محمد رحیمی، پدر گرانقدر سرکار خانم راضیه رحیمی از کارکنان اداره آموزش دانشکده علوم پایه رفت، با ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده این شهید والامقام، تأکید کرد: خیلی از دوستان این دید و بازدیدها را ریا و نمایش می دانند، اما واقعیت امر این است که ما در قبال خانواده ها گرانقدر شهداء وظایفی داریم که نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه ثروت‌های یک جامعه انسان‌هایی هستند که آن را شکل داده‌اند، خاطرنشان کرد: ما باید قدر یکسری از ثروت‌ها را بدانیم که به جامعه تعهد دارند، بهرحال متعهدترین این افراد شهدا و خانواده آنان‌اند که به جامعه تعهد خود را ثابت کرده اند.

در این دیدار همچنین، حجت‌الاسلام امینی، مسؤول ستاد اقامه نماز دانشگاه بوعلی سینا، با تأکید بر اینکه درباره شهدا و جایگاه آن‌ها هیچ‌کس نمی‌تواند حرفی بزند، گفت: خوش به حال شما فرزندان شهداء و خوشا بحال آن‌ شهیدان بزرگوار که به‌راستی زندگان واقعی را آن‌ها دارند و ما مردگانی متحرک هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در هفته شهدا قرار داریم، خاطرنشان کرد: بهترین نوع مرگ  ارزشمندترین و با فضیلت ترین آن شهادت است، که نصیب این بزرگواران شده است.

در ادامه این دیدار خانم راضیه رحیمی فرزند شهید محمد رحیمی، درباره این شهید گفت: شهید رحیمی سال 1364 به شهادت رسیدند و در آن زمان من یک‌ساله بودم و خاطراتی از ایشان به یاد ندارم اما طبق گفته های هم‌رزمان شهید، ایشان بسیار خوش‌اخلاق و اهل صله‌رحم بودند.

وی افزود:  شهید رحیمی در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسیدند و بعد از ایشان زیر سایه مادرم که هم پدر بودند و هم مادر، بزرگ شدم.

خانم افشاری همسر شهید رحیمی نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از آن شهید، خاطرنشان کرد: ما دو سال و سه ماه باهم زندگی کردیم و در طی این دو سال، ایشان در مأموریت بودند و مجموعا پنج ماه در منزل حضور داشتند، اما هنوز هم حضور مؤثر ایشان در زندگی ما محسوس است.

خبرنگار: داوری

عکاس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست