پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۴۱
|
کد خبر: ۳۳۴۳
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: ملاک و معیار ما در فضای دانشگاه قانون و شرع است. هیچ کس نسبت به قانون و شرع مجوز اجرای خلاف ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام علی‌محمد عباسی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در برنامه نقد دانشگاه که در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، در رابطه با نقد گفت: توهین را هیچ‌کس قبول نمی‌کند؛ نقد محترمانه و خیرخواهانه باید اتفاق بیفتد و کسی حق توهین ندارد لذا توهین قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: نشست‌های هم‌اندیشی در فضاهای اساتید دانشگاه بوعلی سینا با موضوع‌های متفاوت برگزار می‌شود؛ اگر فضا، فضای گفتمان محور و نقد باشد، می‌شود توسعه پیدا کرد.

عباسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید «حتی نسبت به مسائل دینی هم کرسی های ازاداندیشی بگذارید» ولی کرسی‌هایی در چارچوب قانون و بدون توهین. ملاک و معیار ما در فضای دانشگاه قانون و شرع است. هیچ کس نسبت به قانون و شرع مجوز اجرای خلاف ندارد.

وی ادامه داد: باید به قانون عمل کرد. هیچ کس نباید از حد قانون عبور کند؛ ما هم در فضای دانشگاه تمام سعی و تلاشمان روی این مساله است.

حجت الاسلام عباسی تبیین کرد: درب دفتر نهاد به روی همه دانشگاهیان اعم از استاد، دانشجو، کارمند، منتقد، معترض و ... باز است؛ اعتبارات نهاد نمایندگی با توجه به وظیفه‌هایی که دارد، باید در جهت تقویت انقلاب اسلامی صورت گیرد و البته ما حمایت هم می کنیم.

وی تصریح کرد: ما از اشتباه هیچ فردی حمایت نمی‌کنیم؛ کشور ما دچار تحریم‌های ظالمانه است و امکان فروش نفت کمتر وجود دارد. دولت در بحث تقسیم اعتبارات و بودجه اول زیرمجموعه های خود را پرداخت می‌کند بعد اضافه آن را در اختیار نهادهایی که زیرمجموعه دولت نیستند، قرار می‌دهد که یک بخش آن نهاد رهبری است.

علی‌محمد عباسی اظهار کرد: اعتبار ما به طور مشخص نیست، اما چیزی که تا کنون دریافت کرده ایم را خدمت شما عرض می کنم؛ بخشی از اعتبار را به ما پرداخت کردند و بخش دیگر را از خیرین گرفتیم و در جهت فعالیت‌هایمان در دانشگاه بوعلی سینا در حوزه دانشجویی هزینه شد.

وی تشریح کرد: در رابطه با اعتبار فرهنگی از ابتدای سال ۹۸ نهاد نمایندگی دانشگاه بوعلی سینا ۸ میلیون تومان اعتبار داشت که با پیگیری های دوستان و همکاران ۱۳ میلیون ابلاغی گرفتیم که جز اعتبارات مصوب نبوده است؛ اعتبار جاری نیز صرف امورات جاری دفتر می‌شود که ماهانه ۸۵۰ هزارتومان است. اعتبار کار دانشجویی هم در ماه ۴۵۰ هزارتومان است.

عباسی همچنین با اشاره وظایف نهاد رهبری دانشگاه گفت: اجرای برخی از سرفصل های دروس، برنامه های تبلیغی، دینی و فرهنگی، هم اندیشی اساتید و دانشجویان و نظارت بر برنامه های دانشگاه منطبق بر شرع و قانون از وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است که براساس قوانین مصوب و لازم الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه های کشور حضور دارد.

خبرنگار: حوائجی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست