پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۱۲
|
کد خبر: ۳۳۴۴
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا گفت: وزارت علوم آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده است که طبق این آیین‌نامه باید اخذ شهریه برای دروس جبرانی انجام گیرد و ما موظف به اجرای این مصوبه هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا در برنامه نقد دانشگاه که در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، در رابطه با ایجاد رشته شیمی دارویی بیان کرد: راه‌اندازی یک رشته جدید به این صورت است که دانشکده سرفصل رشته را می‌نویسد و این سرفصل در شورای برنامه‌ریزی آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از ارزیابی برای تایید صلاحیت و اعلام نتیجه نهایی به شواری گسترش و مدیریت برنامه‌ریزی وزارت علوم ارسال می‌شود.

وی افزود: درخواست ایجاد رشته شیمی دارویی در دانشگاه بوعلی سینا متاسفانه در مرحله آخر مورد تأیید قرار نگرفت.

وی در خصوص اخذ شهریه برای دروس جبرانی گفت: وزارت علوم آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده است که طبق این آیین‌نامه باید اخذ شهریه برای دروس جبرانی انجام گیرد و ما موظف به اجرای این مصوبه هستیم.

ساریخانی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که این بحث در دیوان دولت اداری بررسی و ابطالاتی بر آن وارد شده است؛ در حال حاضر وضعیت اخذ شهریه دروس جبرانی نامشخص است.

وی در خصوص بحث ارزشیابی اساتید اظهار داشت: هیچ کاری بدون قانون انجام نمی‌گیرد و ارزشیابی اساتید و نظارت آن توسط خود دانشگاه انجام می‌گیرد؛ این ارزشیابی جهت ارتقا وضع آموزشی دانشجویان صورت می‌گیرد.

حسن ساریخانی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از دانشجویان فرم های نظرسنجی را بدون توجه و دقت کافی پر می‌کنند که همین امر سبب می‌شود که حق قانونی خود دانشجو تحقق پیدا نکند.

خبرنگار: یاری
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست