پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۷۵
|
کد خبر: ۳۳۴۷
دانشگاه بوعلی‌سینا و بنیاد نخبگان استان همدان برگزار می نمایند؛

سومین دوره مسابقات برنامه نویسی غرب کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا

سومین دوره مسابقات برنامه نویسی غرب کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دانشگاه بوعلی سینا و بنیاد نخبگان استان همدان سومین دوره مسابقات برنامه نویسی غرب کشور را در روزهای 20 و 21 آذرماه برگزار می نمایند.

این مسابقات قرار بود در آبان ماه برگزار گردد که به دلیل اختلال در اینترنت به تعویق افتاد.

این مسابقات برای دانشجوبان دانشگاه های غرب کشور و منطقه برای سومین سال پیاپی با همت انجمن علمی گروه کامپیوتر و گروه آموزشی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا برگزار می گردد.

تا کنون حضور تیم هایی از دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه ملایر، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه کردستان قطعی گردیده است.

هدف از برگزاری این مسابقات آماده سازی تیم ها برای شرکت در مسابقات منطقه ای غرب آسیا و ورودی مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویان موسوم به ACM که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد، می باشد. دانشگاه بوعلی سینا با فعالیت های چند سال اخیر موفق شده است که دو سهمیه در مسابقات منطقه ای کسب نماید و امید داریم که جایگاه دانشگاه در این مسابقات ارتقا یابد.

در این مسابقات شرکت کنندگان در قالب تیم های 3 نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند و به هر تیم یک دستگاه رایانه جهت برنامه نویسی داده می شود. نحوه سنجش تیم ها به این گونه است که هر تیم سؤال های بیشتری را در مدت زمان و خطای کم تری حل کند، رتبه بهتری کسب می کند.

انتخاب تیم های دانشگاه بوعلی سینا بر اساس عملکرد این تیم ها در مسابقات داخلی که در طول سال تحصیلی قبل برگزار شده بود، انجام گردیده است. گروه مهندسی کامپیوتر و انجمن علمی گروه کامپیوتر در طول سال تحصیلی لیگ مسابقات برنامه نویسی برگزار می نمایند.

این مسابقات با حمایت مالی و معنوی معاونت پژوهشی و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار می گردد. مرکز آپای دانشگاه بوعلی سینا از حامیان مالی همیشگی این مسابقات می باشد. مسابقات در دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می گردد که همیشه با حمایت و همکاری صمیمانه خود ما را در این مهم یاری می نمایند.

در این دوره دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا در تهیه تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات به تیم اجرایی کمک شایانی نمودند. به عنوان دبیر اجرایی لازم می دانم که از مدیریت تمامی واحدهای ذکر شده دانشگاه و همچنین روابط عمومی و دفتر ریاست دانشگاه تشکر نمایم که ما را در برگزاری این مسابقات یاری می نمایند.

جوایز این دوره از مسابقات را برای تیم اول 15000000 ریال، تیم دوم 10000000 ریال و تیم سوم 5000000 ریال می باشد.

آدرس وب سایت مسابقات: WICPC.BASU.AC.IR
کانال اطلاع رسانی: https://t.me/acmbasu
تماس با دبیرخانه: acm@basu.ac.ir و @HS98_77

 

خبرنگار: بابائیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری