پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۲۵
|
کد خبر: ۳۳۶۲
وضعیت دانشگاه در سال ۹۸ در معیارهای پژوهشی توسط دکتر مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تشریح شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در بیستمین مراسم هفته پژوهش که در سالن اجتماعات سرو برگزار شد، گفت: هزینه‌های پژوهشی در سال ۹۸ تا کنون در کل حدود ۱۳ میلیارد تومان در حوزه پژوهشی خرج کردیم؛ از این میان حدود ۲ میلیارد تومان مربوط به گرنت، تشویق مقاله ۵۰۰ میلیون تومان، خرید تجهیز ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۷۴ بابت فرصت مطالعاتی را به خود اختصاص داده داده‌اند.

وی در رابطه با جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها شرکت کنیم؛ شاید رتبه خوبی نداشته باشیم اما این رتبه‌بندی امکان دیده‌شدن در سطح جهانی را به ما می‌دهد.

مجذوبی تشریح کرد: ما امسال در نظام رتبه‌بندی تایمز و USNews برای نخستین بار وارد شدیم. همچنین در فهرست موثرترین دانشگاه‌های دنیا در حوزه مهندسی مکانیک با کسب رتبه‌ای بین و‌ مهندسی شیمی هستیم.

وی بیان کرد: اگر بخوام به بخشی از اقداماتی که در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات انجام دادیم اشاره کنم می‌توانم به راه‌اندازی مرکز محاسبات و راه‌اندازی مرکز هم‌پیوند در زمینه IT اشاره کنم. به علاوه ما سایت جدید دانشگاه را در دانشکده مهندسی جایابی کردیم؛ همچنین سامانه مانیتورینگ دانشگاه و سامانه پیشخوان را راه‌اندازی کردیم.

دکتر غلامحسین مجذوبی تشربح کرد: کل مقالات ما در ISI از ابتدا تا کنون ۶۸۲۲ عدد بوده است؛ تعداد استنادات در ISI تعداد ۷۸۹۵۲ و تعداد استنادات در Scopus تعداد ۸۷۲۳۶ است.

وی خاطرنشان کرد: استناد به اساتید ما در پایگاه ISI دکتر زلفی‌گل، دکتر افخمی، دکتر مرادی، دکتر جلالی و دکتر مدرکیان هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه عنوان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی از جمله تاسیس مرکز زبان‌های خارجی، سامانه علم‌سنجی و تشکیل کمیته اخلاق پژوهشی در دانشگاه است.

وی یادآور شد: روند اختراعات و فرصت مطالعاتی ما از سال ۹۶ و ۹۷ کاهش اختراعات از ۱۰ به ۶ و افزایش فرصت مطالعاتی از ۵ به ۱۵ افزایش یافته است.

غلامحسین مجذوبی اظهار کرد: چاپ کتاب از سال ۹۲ روند نزولی داشت اما از سال ۹۶ روند صعودی گرفت و تقریبا دو برابر شد.

وی در ادامه بیان داشت: پراستنادترین مقالات دانشگاه بوعلی سینا در ISI به ترتیب دکتر عزیزیان، دکتر مرادی و دکتر زلفی‌گل هستند.

دکتر مجذوبی اظهار داشت: پرکارترین اساتید بر اساس جمع مقالات نمایه‌شده در سال ۲۰۱۸دکتر زلفی‌گل، دکتر مدرکیان هستند؛ از ۵۵۲ مفاله تولید شده ۱۷۱ مورد آن توسط ده نفر از اعضای هیات علمی تولید شده است.

وی گفت: درصد همکاری‌های بین‌المللی ما ۳۱ درصد بوده است؛ تعداد مقالات مشترک نیز ۱۸۲ مورد بوده است.

مجذوبی اذعان کرد: ۵ درصد اساتید ۴۵ درصد مفالات را تولید می‌کنند، ۱۰ درصد ۶۴ درصد، ۲۰ درصد ۸۲ درصد، ۴۱ درصد اساتید ۱۰۰ درصد مقالات را تولید می‌کنند؛ یعنی ۵۹ درصد در ISI و Scopus متاسفانه تولیدی ندارند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست