پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۹۷۴
|
کد خبر: ۳۳۶۸
جلسه "افزایش مهارت و حمایت از دانشجویان متقاضی شرکت در مسابقات جهانی مهارت طراحی مهندسی مکانیک" به همت انجمن علمی دانشجویی مکانیک برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، جلسه "افزایش مهارت و حمایت از دانشجویان متقاضی شرکت در مسابقات جهانی مهارت طراحی مهندسی مکانیک" با حضور مرتضی امیدی دانشجوی رشته مکانیک و دارنده مدال طلای این مسابقه در سالن اجتماعات خانه فرهنگ برگزار شد.

در ابتدای جلسه، زمانی دبیر انجمن علمی مکانیک به اهمیت حضور در این مسابقات اشاره کرد و گفت: شرکت در این مسابقات علاوه بر آشنا شدن با ساختار کاری و افرادی که در این زمینه مهارت دارند، می‌تواند رزومه‌ای برای زمینه‌سازی ورود افراد به بازار کار شود.

در ادامه جلسه اُمیدی به توضیح روند شرکت در مسابقه و مراحل برگزاری مسابقات پرداخت و اظهار داشت: مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک‌بار در۴۰ تا ۵۰ زمینه در سطح جهانی برگزار می‌شود که از ایران در زمینه‌های مختلف شرکت کننده دارد‌.

وی ادامه داد: مسابقات مهارت به شکل انفرادی در رشته ی طراحی مهندسی مکانیک و بصورت گروهی در دیگر رشته‌ها از جمله ساخت و تولید در یک روز و به صورت ۶ ساعت برگزار می‌شود که برگزیدگان آن به مراحل استانی، کشوری و‌ جهانی راه پیدا می‌کنند.

امیدی خاطرنشان کرد: دانشجویان در این مسابقات با پروژه‌های واقعی آشنا می‌شوند و دید بهتری نسبت به پروژه‌ها خواهند داشت.

وی اعلام کرد: انتخابی مسابقات آسیایی دوشنبه هفته بعد و انتخابی مسابقات جهانی در اسفند ماه برگزار می‌شود‌ که متولی این امر سازمان فنی و حرفه‌ای می‌باشد؛ مسابقات آسیایی شهریور سال دیگر در ابوظبی و مسابقات جهانی شهریور دو سال دیگر در چین برگزار خواهد شد.

خبرنگار: نظری
عکس: رستمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری