پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۹۰
|
کد خبر: ۳۳۷۴
جبارزاده گفت: واقعیت این است که ایران را ایرانی‌ها باید بسازند و این امر جز با تقویت زیرساخت‌های کشور از نظر علمی، عملی نمی‌شود؛ کشورهای اروپایی برای پیشرفت زحمت کشیده‌اند. ما هم اگر می‌خواهیم خود را بالا ببریم باید تلاش کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

جبارزاده ارشد سازه از دانشگاه امیرکبیر، از نخبگان کشور و مسوول غرفه کتاب ebook در دانشکده کشاورزی که به مناسبت هفته پژوهش برپا شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: هر سال نمایشگاه‌های اختصاصی در دانشگاه‌های شاخص کشور اعم از دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شریف و دانشگاه تهران این نمایشگاه برگزار می‌شد که امسال ما به دعوت دکتر حمید زارع­ ابیانه رئیس کتابخانه مرکزی به دانشگاه بوعلی سینا برای برگزاری نمایشگاه آمدیم؛ این غرفه شامل ۳۷۶۵۵۳ عنوان کتاب است که تعداد ۲۷۲۴۰ عنوان مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است.

وی تشریح کرد: این خزانه از پانزده سال قبل به صورت شخصی و با همکاری دانشگاه امیرکبیر شروع به فعالیت کرد که در طول این سال‌ها، روز به روز بر تعداد کتاب‌ها افزوده شده است.

جبارزاده اظهار کرد: موضوعات کتاب‌ها شامل موضوعات دانشگاهی در ۳۴ رشته است که تمام رشته‌ها اعم از مهندسی، پزشکی، هنری و ... را در برمی‌گیرد؛ در این نمایشگاه کتاب‌ها با ۹۰ درصد تخفیف ارائه می‌شوند.

وی یادآور شد: از پانزده سال پیش کتاب‌ها با هزینه ۱۰۰۰ تومان ارائه می‌شد؛ می‌دانیم که همیشه درشرایط تورم بخش آسیب‌پذیر مربوط به توسعه ما و‌ بخش فرهنگ است.

جبارزاده در ادامه گفت: ما هزینه را ثابت نگاه داشتیم تا متخصصان و علم‌دوستان خود را تجهیز کنند؛ توسعه علمی انگیزه می‌خواهد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که ایران را ایرانی‌ها باید بسازند و این امر جز با تقویت زیرساخت‌های کشور از نظر علمی، عملی نمی‌شود؛ کشورهای اروپایی برای پیشرفت زحمت کشیده‌اند. ما هم اگر می‌خواهیم خود را بالا ببریم باید تلاش کنیم.

مسوول غرفه ebook در نمایشگاه هفته پژوهش خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مجموعه تقویت زیرساخت‌های علمی کشور است؛ منظور از زیرساخت، علم است و این علم از طریق کتاب منتقل می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف این نمایشگاه آشنایی اندیشمندان با دانش روز است به طوری‌که شخص از رفتن به کشورهای دیگر و گذراندن دوره‌های مطالعاتی بی‌نیاز شود.

جبارزاده ابراز کرد: اکنون اینترنت، ebook و فضای اطلاعات باعث شده است که ما راحت‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: زبان کتاب‌های این خزانه انگلیسی است؛ اکنون زبان انگلیسی متعلق به انگلستان و آمریکا نیست و یک زبان ارتباط بین‌المللی محسوب می‌شود. همچنین مقالات معتبر به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

وی بیان داشت: از دکتر محمدی‌فر رئیس دانشگاه و‌ دکتر ساکی رئیس دانشکده کشاورزی به دلیل تشویق و‌ ایجاد انگیزه تشکر می‌کنم؛ تشویق‌ها برای ما مهم است و باعث می‌شود ما کار را با همان شدت و‌ توان و حتی بیشتر از قبل ادامه دهیم.

جبازاده تبیین کرد: این نمایشگاه از ابتدای هفته پژوهش برپا شده و ‌‌تا پایان این هفته ادامه دارد؛ دانشگاه بوعلی سینا حدود ۱۵ هزار کتاب خریداری کرده است که در کتابخانه دانشگاه قرار خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: کتاب‌ها در سایت ebookcenter.ir در دسترس تمام علاقمندان با هزینه مناسب وجود دارد؛ در صورت موجود نبودن کتاب در سایت نیز امکان درخواست کتاب وجود دارد و ما از ارتباطات و اساتیدی که در کشورهای دیگر داریم طی حدودا ۳ یا ۴ روز کتاب را تهیه می‌کنیم.

خبرنگار: میرزایی

عکس: رضا علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست