پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۱
|
کد خبر: ۳۳۷۹
حجت‌الاسلام دارابی گفت: باید به دین معرفت پیدا کنیم و ‌دین را هدفمند انتخاب کنیم. اگر ما برای دین حاضر نیستیم هزینه کنیم، به دلیل نداشتم معرفت است؛ ما گاهی با کج‌فهمی و بی‌بصیرتی به دین آسیب زده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام دارابی در اختتامیه کلاس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مسأله در دین معرفت است؛ بسیاری از چالش‌های امروز هم در همین باب است.

وی اظهار کرد: روایات بسیاری با این معنا وجود دارد که «اگر می‌خواهی خدای خودت را بشناسی خودت را بشناس»؛ شناخت و معرفت در دین ما دارای اهمیت بسیاری است و‌ تاکید زیادی روی آن شده است. دانش، سواد و علم هم باید به معرفت منجر شود.

دارابی تشریح کرد: فرق نماز ما با نماز صالحان، معرفت است. بعضی از نماز‌های ما چون معرفت در خود ندارد، خسته‌کننده و از سر انجام تکلیف است؛ اگر نمازِ ما لذت ندارد و ثمربخش نیست یعنی معرفت به نماز پیدا نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: ما نمی‌فهمیم چه کاری را انجام می‌دهیم چون معرفت نداریم. مردم‌ دو‌ دسته‌اند؛ یا در عبادت هدف دارند یا نه. بعضی در سپاه یزید و‌ معاویه هستند اما برای امام حسین گریه می‌کنند.

حجت‌الاسلام دارابی تبیین کرد: باید به دین معرفت پیدا کنیم و ‌دین را هدفمند انتخاب کنیم. اگر ما برای دین حاضر نیستیم هزینه کنیم، به دلیل نداشتم معرفت است؛ ما گاهی با کج‌فهمی و بی‌بصیرتی به دین آسیب زده‌ایم.

این کارشناس دینی خطاب به دانشجویان حوزه علوم اسلامی اظهار کرد: دست حمایت امام زمان بالای سر شماست؛ شما وظیفه دارید اول برای خود معرفت ایجاد کنید سپس برای معرفت پیدا کردن دیگران تلاش کنید.

دارابی عنوان کرد: حاج آقا شاه‌آبادی استاد امام خمینی گفته‌اند «بعید نیست نام اعظم خدا حسین باشد»؛ عزاداری‌ها ما را شیعه نگه داشته است. ما با حسین نیستیم اما یاحسین می‌گوییم و این اشکال کار ما است.

وی در پایان تاکید کرد: در امورات دین بیشتر تأمل کنند و با چشم خداشناسی جهان را بنگرید؛ برای قرآن و نهج‌البلاغه وقت بگذارید تا آن دید را پیدا کنید.

خبرنگار: میرزایی
عکس: سواری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر