پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۶
|
کد خبر: ۳۴۱۴
"کنگره ملی آیت‌الله تألهی همدانی" با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

 

به گزارش خبرنگار بسنا، "کنگره ملی آیت‌الله محمد هادی تألهی همدانی" با حضور خانواده ایشان، دانشگاهیان، طلاب و اقشار مختلف جامعه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از سخنرانی مقام معظم رهبری در رابطه با آیت‌الله تالهی نمایش داده شد.

پس از آن سید محمدکاظم حجازی رییس موسسه شهید مدنی پیرامون وظایف گام دوم انقلاب و‌ ضرورت استفاده از فرهنگ انقلاب سخن گفت و‌ گزارشی از روند اجرای برنامه ارائه داد.

پس از آن آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان و‌ امام جمعه همدان در رابطه با جنبه عرفانی آیت‌الله تالهی همدانی صحبت کرد. پس از آن کلیپی از زندگینامه آیت‌الله تالهی همدانی پخش شد.

سپس آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در رابطه با خلوص نیت و حجاب‌هایی که اعمال -اگر چه نیکو- ایجاد می‌کنند، مطالبی را بیان کرد.

در ادامه دکتر اکبر عروتی موفق عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا دبیر علمی کنگره، گزارشی از فعالیت‌های کمیته علمی اعم از تدوین کتب آیت‌الله تألهی همدانی و تدوین محورهای فراخوان مقالات ارائه داد. پس از آن کلیپ دیگری از زندگی آیت‌الله تالهی همدانی و کارهای انجام شده توسط موسسه شهید مدنی نمایش داده شد.

در ادامه مهندس شاهرخی استاندار همدان گفت: از افتخارات ما این است که خاک همدانی خاکی عالم‌پرور است؛ علمای بزرگی در این خاک زیست کرده‌اند که امروز مایه مباهات است. طبق گفته رهبری این به عنوان یک تکلیف و‌ وظیفه بر ما است که در جهت شناساندن عظمت این بزرگان همت بگماریم.

وی افزود: از سال ۹۴ هر سالی به عنوان یکی از بزرگان نام‌گذاری شده و‌ تلاش شده آن بزرگوار به جامعه نشان داده شود و امروز این جمع ارزشمند هم برای پاسداشت آیت‌الله تألهی همدانی ‌و‌ هم برای نشر و‌ معرفی اثرات پربرکت ایشان برگزار شده است.

سپس از کتاهای آیت‌الله تألهی همدانی رونمایی شد.

در ادامه مراسم، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد مطالبی را پیرامون جریان ملا حسین همدانی و شاگردانش مطالبی را بیان کرد.

سپس پیام آیت‌الله سبحانی قرائت شد. پس از آن از تمبر یادبود و ‌مستند آیت‌الله تألهی همدانی رونمایی شد.

سپس دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مطالبی در رابطه با ویژگی‌های آیت‌الله تألهی همدانی گفت‌.

در پایان از مقالات برگزیده و‌ خانواده آیت‌الله تألهی تقدیر و‌ تشکر شد.


خبرنگار: میرزایی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست