پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۴۶
|
کد خبر: ۳۴۶۸
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: امروز همه ما عزادار سرداری هستیم که نام ایران، اسلام، شیعه را بزرگ کرد؛ سرداری که صرفا تعلق به جامعه ایرانی و تشیع و ‌مسلمین ندارد و ‌متعلق به همه آزادگان دنیا است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم گرامیداشت سومین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور گسترده مردم در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد، گفت: به عنوان عضو کوچکی از ملت بزرگ ایران و ‌میزبان این برنامه به محضر امام زمان، مقام معظم رهبری و تک تک شما عزیزان، عرض تسلیت دارم.

وی اذعان داشت: امروز همه ما عزادار سرداری هستیم که نام ایران، اسلام و شیعه را بزرگ کرد؛ سرداری که صرفا تعلق به جامعه ایرانی، تشیع و ‌مسلمین ندارد و ‌متعلق به همه آزادگان دنیا است.

محمدی‌فر تبیین کرد: آوازه سردار سلیمانی عزیز امروز از مرزها گذشته است و قاره‌ها را پیموده است؛ امروز هر خردسالی نام سلیمانی بر خود می‌نهد و ‌هر پیری در کوی و برزن به یاد او‌ می‌گرید.

وی یادآور شد: دیرگاهی این فکر بود که سلیمانی ریاست جمهوری می‌خواهد؛ او در وصیت‌نامه اش نوشت که بر سر مزار من بنویسید "من یک سربازم". درصدی از خضوع، تواضع، انسانیت، انسان‌دوستی و بوسه زدن بر دست روستایی سیل زده خوزستانی شخصیت سلیمانی را فراتر مرزهای این کشور کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: به عنوان کسی که مسؤولیت کوچکی در دانشگاه دارم بر خود لازم دیدم که قدوم تک تک شما را بر دیدگان بنهم و از حضور ارزشمند و پر شکوه شما سپاسگذاری کنم؛ نیک می‌دانیم همه ما امروز عزادار و‌ صاحب این مجلس هستیم و‌ همه نیک می‌دانیم که سلیمانی و سلیمانی‌های دیگر که در مسیر او‌ خواهند بود، در مسیر تاریخ درخشانتر و ‌نور آن‌ها بر مسیر ما خواهد تابید.

وی تصریح کرد: خوشحالم ‌بگویم که مسجد دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یک کانون وحدت بخش بین مجموعه علمی و ‌جامعه عمل می‌کند و جای خوشبختی دارد که معنویت را با علم و اندیشه در هم آمیخته است؛ امیدوارم این برنامه نکوداشت، قدم کوچکی در راستای کسی باشد که دین بزرگی بر این مردم و مردمان بسیاری از جای‌جای گیتی دارد.

دکتر محمدی‌فر در پایان بیان داشت: هنوز ما در شوک فقدان او هستیم و‌ به باورپذیری نرسیده‌ایم اما این‌جا اعلام می‌کنم که آرزوی شهید سلیمانی ‌و لیاقت و مزد این شهید چیزی جز شهادت نبود. فقدان ایشان قطعا بر جامعه ما گران خواهد آمد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست