پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۹۹
|
کد خبر: ۳۴۸۶
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: امروز عده‌ای سانحه هوایی را دستاویز کرده‌اند و قصد بهره‌برداری از آن دارند؛ عزیزان وقتی کشوری در حال جنگ است این مسائل توجیه پیدا می‌کند. سپاه سال‌های سال از زمین، خاک و آسمان این کشور دلسوزانه حمایت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در یادواره عملیات کربلای ۵ که در زورخانه پوریای ولی برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم که در این مجلس روحانی و زیبا که محفلی از شهدای جنگ تحمیلی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی است، حضور دارم؛ این برنامه گلِ کوچَکی نثار روح شهدای بزرگ ما است.

وی بیان داشت: قطعا هر کدام از شهدای ما ویژگی خاص خود را داشتند که شخصیت، جایگاه و نقش آن‌ها در خانواده، جامعه، کشور و حتی در عرصه بین‌المللی غیر قابل انکار است.

محمدی‌فر عنوان کرد: بنده مجددا شهادت سردار سپهبد سلیمانی و ‌اتفاقاتی که در طی روزهای اخیر داشتیم را تسلیت می‌گویم. شاید ده روز اخیر یک دهه بسیار سنگین برای همه ما بود. نقش سردار سلیمانی یک نقش فراملی، فرا اسلامی، بین‌المللی و نقش یک انسان آزاده بود که به ملت‌های منطقه نوع جدیدی از هویت را نشان داد که آن را در دیگر کشورهای جهان هم می‌بینیم؛ سلیمانی فردی بود که قدرت استکباری نتوانست دیگر وجودش را تحمل کند.

وی اظهار داشت: زمانی که همه ما نگران بودیم که داعش چه زمانی به منطقه ما می‌رسد، طبق اعتراف آقای بارزانی، نقش این فرد ورق جنگ را برگرداند؛ سردار سلیمانی یک افتخار ملی است که هر چه زمان می‌گذرد اهمیت کار او بیشتر مشخص می‌شود.

یعقوب محمدی‌فر ابراز کرد: در مراسم ایشان در تهران، جمعیت میلیونی به خیابان‌های تهران هجوم آورده بودند؛ این اتفاق نشان‌دهنده چیزی جز خضوع، اخلاص و عمل‌گرایی این فرد نبود.

وی افزود: بی‌باکی و ‌تحور، چنان شهرتی برای ایشان در محافل نظامی به عمل آورد که رهبر انقلاب به ایشان عنوان شهید زنده را داد. وقتی ایشان به شهادت رسید رهبر معظم انقلاب گفت سلیمانی قبلا به شهادت رسیده بود و این نکته‌ای است که ما باید در رفتار روزانه خود به آن دقت کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: سلیمانی با دوستانش صداقت داشت و هیچ‌وقت دروغ نگفت؛ سلیمانی شعار نداد. افرادی مانند شهید سلیمانی با عملشان شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: اوج تواضع یک انسان در وصیت‌نامه شهید سلیمانی است؛ شما می‌بینید همه افراد از همه نوع تفکر جزو تشییع‌کنندگان ایشان می‌شوند.

دکتر محمدی‌فر خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل تاریخی را باید بعدها قضاوت کنیم؛ بنده مطمئنم تاریخ در مورد سلیمانی‌ها خوب قضاوت خواهد کرد.

وی متذکر شد: امروز عده‌ای سانحه هوایی را دستاویز کرده‌اند و قصد بهره‌برداری از آن را دارند؛ عزیزان وقتی کشوری در حال جنگ است این مسائل توجیه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه ما همیشه برای ما و ‌مردم ما بوده است؛ سپاه سال های سال از زمین، خاک و ‌آسمان این کشور دلسوزانه حمایت کرده است. به هر حال کارِ زیاد، خطاهایی را هم به همراه دارد. تمام خوبی‌های یک دوست را به حساب خطای او‌ قضاوت نکنیم. باید سعه صدر داشته باشیم.

محمدی‌فر اذعان کرد: جامعه ما بعد از شهادت سردار سلیمانی خشمگین بود. سعی کنیم با آرامش به افرادی که احساس خشم دارند کمک کنیم تا افرادی که می‌خواهند از این جریان استفاده کنند، میدان پیدا نکنند.

وی گفت: امیدوارم این محفل و دیگر محافل شهدای ما همیشه پر رونق باشد و شهدا به عنوان کسانی که جان عزیزشان را در راه مانایی این سرزمین کهن تقدیم ما کردند، جایگاهشان را حفظ کنیم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر اظهار داشت: امیدواریم این شرایط و نقطه حساس هم مانند بسیاری از نقاطی که ما احساس می‌کردیم در بدترین شرایط هستیم، بگذریم؛ مطمئن باشید این سرزمین با قدرت و افتخار و سرفرازی به کار خود ادامه خواهد داد و باید همه ما از سرزمین عزیزمان و آمال و اندیشه‌هایمان حمایت کنیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست