پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۹۵
|
کد خبر: ۳۴۸۷
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: یکی از بزرگترین عملیات‌هایی که رزمندان در جمهوری اسلامی بر علیه رژیم بعث انجام دادند، کربلای ۵ بود؛ سپاه استان همدان مفتخر است، یکی از یگان‌هایی بوده که استقامت و ایثارگری‌های زیادی را در این عملیات نشان داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین همدان در یادواره شهدای کربلای ۵ گفت:‌ یکی از بهترین‌های جهان اسلام و ‌کشور عراق ابومهدی المهندس بود که او را از دست دادیم؛ هرکسی با هر نوع سلیقه و هر نوع نگاه اگر یک جلسه با ایشان روبه‌رو می‌شد حتما عاشق اخلاق ایشان می‌شد.

وی تشریح کرد: شهید حسین آقاجانی یکی از بهترین‌های اطلاعات عملیات لشکر بودند؛ با وجود به سن کم، یک قلب بزرگ و‌ روح بزرگ داشتند و هیچ‌گاه زحمات او به هدر نخواهد رفت. ایشان حتی در شرایط جنگ هم سعی می‌کرد بحث ورزش زورخانه‌ای و باستانی را حفظ کند.

مهدی فرجی تصریح کرد: در جریان باشید یکی از بزرگترین عملیات‌هایی که رزمندان در جمهوری اسلامی بر علیه رژیم بعث انجام دادند عملیات کربلای ۵ بود؛ استان همدان مفتخر است که یکی از یگان‌هایی که استقامت و ایثارگری‌های زیادی را در این عملیات نشان داد، به آن منتسب است‌.

وی تشریح کرد: کربلای ۵ از دی ماه با عملیات کربلای ۴ شروع شد، بچه‌های استان حداقل بیش از ۹۰ شبانه روز جنگیدند. شاید پیش آمد که چندین بار گردان‌های نمونه به خط زدند؛ کربلای ۵ یک ‌عملیات فوق‌العاده سنگین برای دو طرف بود و‌ دشمن بیش از ۲۰ میلیون گلوله بر سر ررمندگان ما فرود آورد. مجموع استان همدان بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ شهید در این عملیات تقدیم کرده است.

سردار مهدی فرجی اظهار کرد: عملیات کربلای ۵ شرایط آنقدر سخت بود که ما مشکل کمبود مهمات پیدا کردیم و ۲۴ ساعت گردان‌ها مشکل کمبود آرپی چی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حمله داعش، با حاج قاسم سلیمانی چنان تار و ‌پود داعش را بهم ریختیم که تا کنون هم ‌نتوانسته‌اند خود را جمع کنند؛ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به شدت در فضای مجازی افکار عمومی را کنترل می‌کنند. حاج قاسم در بلندی‌های جولان رجزخوانی می‌کرد و ندای ولایت‌مداری سر می‌داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین همدان ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار سانحه هواپیمایی ابراز کرد: حادثه هوایی بیشتر از این‌که کام مردم را تلخ کند، کام ما تلخ کرده است؛ اکنون آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به شدت در فضای مجازی افکار عمومی را کنترل می‌کنند که ما باید مواظبت کنیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی