پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۷۷
|
کد خبر: ۳۵۱۴
ابوالقاسم الماسی گفت: اگر دانشگاه نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، جامعه آشفته ایجاد خواهد شد؛ هر جامعه‌ای که بخواهد قوام داشته باشد باید ارتباط مجموعه مولفه‌های آن در چهارچوب اخلاقی موثر باشد و هرچقدر این چهارچوب‌ها آسیب ببیند، جامعه آسیب‌پذیر می‌شود که متاسفانه اکنون جامعه ما این آسیب‌پذیری را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، ابوالقاسم الماسی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان در نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و هیات اندیشه ورزان جوان و مشاوران جوان که در سالن همایش‌های فجر ساختمان مرکزی برگزار شد، گفت: بحث مسؤولیت اجتماعی در یک چهارچوب اخلاقی تربیتی است؛ دانشگاه‌ها مسؤول نسل آتی جامعه و رهبران آن‌ها هستند و جایگاه مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، جامعه آشفته ایجاد خواهد شد؛ هر جامعه‌ای که بخواهد قوام داشته باشد باید ارتباط مجموعه مولفه‌های آن در چهارچوب اخلاقی موثر باشد و هرچقدر این چهارچوب‌ها آسیب ببیند، جامعه آسیب‌پذیر می‌شود که متاسفانه اکنون جامعه ما این آسیب‌پذیری را دارد.

ابوالقاسم الماسی بیان داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند بسیار مهم باشند؛ متاسفانه در جامعه ما هرکس در هرجایگاهی که هست، بدون توجه به منافع و مصلحت‌های جامعه به صورت جزیره‌ای کار خود را انجام می‌دهد.

وی تبیین کرد: ۱۲ سال جوان ما در اختیار نظام تعلیم و تربیت است و در آخر آن چهره و تصویری که از آن خارج می‌شود با چهره آغازین کاملا متفاوت است و واقعا هیچ‌کدام از نهاد‌ها نتوانسته‌اند وظیفه خود را به درستی انجام دهند؛ اعتقاد بنده این است که تا زمانی‌که آدم را تربیت نکنیم، فرهنگ‌سازی نکنیم و آدم‌ها را مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاق تربیت نکنیم، ارتباط با صنعت، پژوهش نمی‌تواند کاری کند.

الماسی تصریح کرد: نسل چهارم می‌خواهد انسان را متعهد بار بیاورد؛ عمده‌ترین مشکل جامعه ما بی‌تعهدی آدم‌ها است. بی‌تعهدی بزرگترین مشکلی است که در جهان سوم وجود دارد.

وی تشریح کرد: اگر مسؤولیت‌پذیری را به جوانان بیاموزیم، بخش عمده‌ای از مسائل حل خواهد شد. فرهنگ باید درست شود که منشا آن نظام تعلیم و تربیت است.

ابوالقاسم الماسی گفت: نگاه بلند منفعت‌طلبانه برای جامعه نداریم، چون درست تربیت نمی‌شویم؛ دانشگاه باید دانش خود را به مدیران تحمیل کند. جوان ما همت و انگیزه ندارد و آماده‌خور تربیت شده است و انگیزه قدم‌برداشتن ندارند.

وی اذعان کرد: ارتباط با صنعت خوب است، اما آسیب‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز باید حل شوند؛ دانشگاه باید آنقدر راه جلوی پای مردم بگذارد که مسیر ما مشخص شود. دانشگاه باید ذهن خلاق، متعهد و مسؤولیت‌پذیر تربیت کند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی