پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۴۵
|
کد خبر: ۳۵۵۲
با تلاش انجمن علمی دانشجويي نقاشي دانشگاه بوعلی‌سینا و مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان، نمایشگاه نقاشی گروهی ۲۰×۲۰ با عنوان "بهار تا بهار" در دانشکده علوم پایه افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

آزاده مرادي، از اساتيد گروه نقاشي دانشگاه بوعلي سينا در مصاحبه با خبرنگار بسنا گفت: با هدف ترویج فرهنگ خرید و فروش آثار هنری و با تلاش دانشگاه بوعلی سینا و مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان، نمایشگاه نقاشی گروهی ۲۰×۲۰ با عنوان "بهار تا بهار" برگزار می شود.

وي فزود: اين نمايشگاه، ١٩ بهمن لغایت ١٥ اسفند ١٣٩٨ در دانشکده هاي علوم پایه، علوم انساني، فني و مهندسی، کشاورزی و موسسه عمران و توسعه برقرار خواهد بود.

موسس اين جنبش بيان كرد: در بخش مسابقه این جشنواره موضوعات بهار، انقلاب و اسطوره های ایرانی مطرح شده است که مهدی پرستار شهری، فاطمه ملکی و آزاده مرادی به داوری آن میپردازند.

وي ادامه داد: در اين نماشگاه تلاش شده است كه رابطه مؤثر بین هنرمند و مخاطب ایجاد شود و همه علاقه مندان به هنر و آثار هنری بتوانند از حضور یک اثر در محیط زندگی خود بهرمند شوند.

مرادي خاطر نشان كرد: تمام آثار با اندازه مشخص ۲۰×۲۰ و قیمت برابر عرضه میگرد؛ نام هنرمند در کنار این آثار قرار نگرفته، چراكه هنرمندان به دور از بسیاری از هدفهای گذشته، در جهت رشد فرهنگ اقتصاد هنر همگام شده و بر نقش کلیدی فرآیند تولید و اقتصاد هنر تأکید نمودند، زيرا چنین حرکتهایی میتواند مرزهای جامعه هنری و علمی کشور را گشوده و رکود و ناامیدی را از آنها بزداید؛ و دستی باشد پرامید به سوی مخاطب و علاقمند هنر امروز، که چند لحظه در مقابل اثر هنری درنگ نماید و خود را منطبق با نقشه های درون آن دیده و شاید در کنار خاطرات دور، انسانیت را نیز پُررنگتر به خاطر آورد.

وي تشريح كرد: هنر در دنیای امروز علاوه بر بیان فرهنگی و هنری در لایه های درونی خود، همواره به عنوان یکی از منابع تولید از نظر اقتصادی تلقی می‌شود؛ ظرفیت بالای اشتغال‌آفرینی هنر و استعداد بالای آن در رونق‌بخشی به اقتصاد، حکایت از ظرفیت بالای آن در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

آزاده مرادي افزود: عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان، بومی بودن و اصالت، ارزش‌افزوده بالا و داشتن نقش مکمل در بعضی صنایع نظیر گردشگری، از جمله فرصت‌های هنر برای کسب و کار کشور به شمار می‌رود؛ هنر و جوامع هنری و دانشجویی در سال‌های اخیر با رشد تقاضای چشم‌گیری در سراسر دنیا مواجه شده است، و امروزه مردم بیش از پیش به دنبال خرید اقلام اصیل و هنری هستند كه این به معنای وجود بستری مناسب برای حضور در بازار و استفاده از شرایط و امکانات برای هنرمندان و دانشجویان هنر است.

وي در پايان گفت: در این راستا و با رایزنی های صورت گرفته، معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا و مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان با حمایت از این حرکت دانشجویی، بستر مناسبی برای برگزاری مجموعه نمایشگاه های نقاشی "۲۰×۲۰" فراهم کرده و زمینه اجرای آن را به شکل جشنواره در سالهای آتی رقم زدند.

خبرنگار: مولوی

عكس: سواري

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر