پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۱۸
|
کد خبر: ۳۵۵۸
"نشست بررسی وضعیت علوم سیاسی در ایران معاصر و چشم‌انداز فردا" به همت انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، "نشست بررسی وضعیت علوم سیاسی در ایران معاصر و چشم‌انداز فردا" به همت انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی با حضور اساتید و دانشجویان گروه علوم سیاسی در سالن سمینار دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر محمدعلی قاسمی ترکی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی، برگزاری این مراسم را تمرین فعالیت اجتماعی، سیاسی و همچنین علمی و آکادمیک قلمداد کرد.

در ادامه دکتر رحمتی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی سوالاتی پیرامون حوزه مطالعاتی رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، آینده دانشجویان علوم سیاسی و مشکلات آن‌ها را پاسخ داد.

در ادامه دکتر قاسمی ترکی بیان داشت: معضل آموزشی در سطح کشور، ما را دچار بحران کرده است؛ مدرک‌گرایی باعث ناکارآمد بودن دانشجو در سیستم آموزشی می‌باشد. سیستم آموزشی کنونی منقطع از نیازهای انسانی و جامعه و بر پایه حفظیات است و کمتر از خلاقیت استفاده می‌شود.

وی افزود: وجود انسان‌های بی‌روح، بی‌هدف و خسته به دلیل سیستم آموزشی ناکار آمد است؛ دعوت به تفکر و اندیشیدن باعث خود آگاهی جمعی خواهد شد.

در پایان برنامه دکتر یحیوی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی توضیحاتی در رابطه با پژوهش در رشته علوم سیاسی بیان کرد و هدف از طی کردن مسیر پژوهش توسط دانشجو را آشنا شدن با روش‌های پاسخگویی به سوالات و مشکلات دانست.

خبرنگار: نظری
عکس: آقایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری