پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۸
|
کد خبر: ۳۵۶۹
جشن دانشجویی ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، جشن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن با عنوان "بهانه خلقت" به همت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه با حضور خانواده شهدا در سالن شهید چمران دانشکده علوم‌پایه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم همسر شهید الوانی بیان داشت: همه کارهای ایشان برای رضای خدا و زندگیمان سراسر عشق، محبت و علاقه ایشان به من و مادر بزرگوارشان بود؛ همچین وی روی مساله حجاب تاکید بسیاری داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: شهید الوانی همواره معتقد بود که "یاران امام زمان هیچگاه سنگرها را خالی نمی‌گذارند."؛ شهید الوانی می‌گفت نباید به "انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" در زیارت عاشورا به چشم شعار نگاه کنیم.

پس از آن دکتر رضایی‌خانی و همسر ایشان، دکتر بالایی به عنوان خانواده موفق سخنرانی کردند.

دکتر بالایی درخصوص شخصیت یگانه بانوی دوعالم یعنی حضرت زهرا بیان کرد: به حضور حضرت زهرا در تبیین مواضع اسلامی کمتر پرداخته شده است؛ جلد دوم باب هشتم حدیث دوم بحارالانوار به اَجر پاسخ دادن اشاره می کند. حضرت زهرا نسبت به جوامع جاهلیت بی تفاوت نبودند و به همه اقشار جامعه توجه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید راه حضرت زهرا سلام الله علیها را پیش بگیریم و احساس مسئولیت بکنیم و بی تفاوت نباشیم و در هر جایگاهی که قرار داریم تمام تلاش خود را بکنیم.

دکتر بالایی نسبت به آقایان بیان کرد: همیشه نگاه جنسیتی در جامعه ما وجود داشته ولی احکام اسلام این است که فراجنسیتی به مسائل بنگرید؛ در خصوص کار خانم‌ها وقتی میبینم شایستگی وجود دارد باید شرایط را برای خانمی که حجاب و عفاف دارد، مهیا کرد تا بتواند موفقیت خود را نشان داده و حتی برای دختران نسل بعد الگویی باشد. تا آقایان نخواهند نگاه جنسیتی را بردارند، دختران ما هنگام کار فرهنگی دچار مشکل خواهند شد.

سپس دکتر رضایی‌خانی پیرامون تعارضات بین زن و مرد ابراز کرد: یکی از مشکلات ما این است که زن و مرد هیچ‌کدام درجای خود قرار نگرفته‌‌اند، اولویت خود را از دست داده‌اند و جابجایی هایی رخ داده است؛ راه حل بازگشت زن و ‌مرد به آنچه که بوده‌اند -یعنی مثلا مرد در جای خود، وظایف خود را انجام دهد- است.

سپس از خانواده معظم شهدا و خانواده موفق دکتر رضایی و همسر ایشان دکتر بالایی تجلیل شد.

این مراسم با سرود گروه سرود انصارالمهدی درخصوص حضرت زهرا (س) و سردار مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی به پایان رسید.

خبرنگار:قنبری
عکس: سواری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر