پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۸۰
|
کد خبر: ۳۵۸۲
دکتر پیمان عینی متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در گفتگو با بسنا اظهار داشت: مراقبت‌های بهداشتی فردی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
دکتر پیمان عینی متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار و عضو هیات علمی و دانشیار تمام‌وقت دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا اظهار داشت: مراقبت‌های بهداشتی فردی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی افزود: از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به شست و شوی کامل و دقیق دست‌ها پس از مراجعت به منزل، استفاده از ماسک بهداشتی در اماکن عمومی، دست‌ندادن و روبوسی نکردن در مواجهه با افراد مشکوک به بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا، استفاده از حوله و دیگر وسایل بهداشتی شخصی اشاره کرد.

دکتر عینی خاطرنشان کرد: قوی بودن سیستم ایمنی بدن، یکی از عوامل تاب‌آوری انسان در قبال ویروس‌هایی همچون انواع آنفلوآنزا و کرونا است، اما گفتنی است که برخی از انواع ویروس‌ آنفلوآنزا، در صورت ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن می‌توانند کشنده‌تر از کرونا‌ویروس باشند.

وی تاکید کرد: دریافت ویتامین‌ها از طرق مختلف، مخصوصا از طریق مصرف میوه‌ها به‌خصوص میوه‌هایی مثل لیموشیرین، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار همچنین اضافه کرد: مصرف روزانه عسل طبیعی هم می‌تواند به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک کند، که افراد می‌توانند به اشکال مختلف استفاده کنند.

خبرنگار: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست