پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۲۹
|
کد خبر: ۳۵۹
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هجدهمین نشست قرارگاه شهید علم الهدی که در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، از نسل جوان کشور به عنوان نسلی متدین نام برد که اعتقاد قلبی به ائمه معصومین (ع) دارند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش بسنا و  به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر غلامی با تأکید بر تاثیرات مثبت بازدید دانشجویان از فضای مقدس مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور اظهار داشت: بازدید از این مناطق تغییرات موثر و ماندگاری در رفتار ها، انگیزه ها و تلاش های دانشجویان در محیط های دانشگاهی از خود به جای گذارد که مسلماً این تغییرات از اثرات روح شهداست که این فضاها را معطر و این تغییرات سازنده را در دانشجویان به وجود می آورد.
وزیر علوم با بیان اینکه ظرفیت جوانان برای حفظ و تقویت انگیزه های انقلابی، ظرفیتی بی نظیر است، گفت: یکی از بهترین و توانمند ترین این ظرفیت ها، مجموعه اردو های راهیان نور می باشد که لازم است برای استفاده منظم و مستمر از این توانمندی ها، برنامه ریزی های صحیح و منظم داشته باشیم.
دکتر غلامی با تأکید بر اینکه باید به جوانان میدان داد تا در انجام امور بخش های مختلف جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: ما باید جوانان مستعد و خوش فکر را به میدان بیاوریم تا هم بتوانند تجربه اندوزی کنند وهم استفاده از ظرفیت ها و توانایی هایشان تضمینی برای پیشرفت و توسعه آینده جامعه و کشور باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع بندی نتایج این نشست با تأکید بر هم افزایی در تدارکات، امکانات و تجهیزات اسکان و پذیرایی از دانشجویان حاضر در اردوهای راهیان نور گفت: امسال تلاش کردیم تا بودجه بیشتری در سال آیتده برای پشتیبانی ستاد راهیان نور در نظر گرفته شود.
وی افزود: پیشنهاد برقراری اردوهای راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور نبز باید بررسی شود تا در فصل تابستان هم بتوان این اردوها را برقرار کرد و دانشجویان بیشتری را برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام کرد.
دکتر غلامی در پایان گفت: در جهت گسترش اردوهای راهیان نورمی توان با هماهنگی استانداری هااز امکانات گردشگری استان ها جهت پذیرایی و اسکان دانشجویان استفاده کرد.
در این نشست سردار علی فضلی، جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشوربا ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این اردوها گفت: به هر میزان بتوانیم بسته کار فرهنگی برای جوانان فراهم کنیم و توفیق یابیم برای آینده جوانان کاری انجام دهیم، این عمل از توفیقات الهی محسوب می شود و باقیات و صالحات به همراه دارد.
بازدید از یادمان شهدای هویزه و قرائت فاتحه بر مزار دانشجوی شهید علم الهدی، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران، زیارت معراج الشهدای اهواز و حضور در جمع راویان اردوهای راهیان نوردر یادمان شهدای عملیات بیت المقدس، از دیگر برنامه های وزیر علوم در این سفر بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست