پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۱۵
|
کد خبر: ۳۵۹۶
نیلوفر راشد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: آزادی دین در هند یک دروغ بزرگ است و در شرایطی که انسان‌های بی‌گناه زیادی در آتش غضب هندو‌های افراطی و اربابانی همچون آمریکا و اسراییل جنایتکار سوخته‌اند، قطعا سکوت مجامع بین‌المللی و خبری، خیانتی بزرگ خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

نیلوفر راشد، مسؤول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: این روزها که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشور ما و چندین کشور دنیا شده است و بحث پیشگیری از ابتلا به این ویروس و همچنین بازار شایعات داغ است، در هند، کشوری که به آزادی ادیان شناخته می‌شود، فاجعه‌ای اسفناک در سکوت خبری در حال رخ دادن است.

وی افزود: سرکوب و کشتار مسلمانان کشمیر توسط نظامیان هندی تازگی نداشته است، اما دولت هند پیش از این علیه مسلمانان هند از خشونت استفاده نمی‌کرد و می‌کوشید اعتراضات را به شکلی منطقی حل کند.

راشد خاطرنشان کرد: با پیروزی دوباره حزب بی‌جی‌پی در انتخابات هند و اعمال تصمیماتی علیه مسلمان این کشور، مسلمانان برای دفاع از خود به خیابان‌ها آمده‌اند، که این اتفاقات با سفر رئیس جمهور تروریست آمریکا به دهلی نو همزمان شد.

وی تصریح کرد: مسلمانان که تا پایان تمام تبعیض‌ها حاضر به پایان اعتصابات نبودند، توسط گروه‌های هندویسیم که با الهام از سخنان ترامپ‌، که اعلان کرده بود، پیمان تسلیحاتی به ارزش سه میلیارد دلار با هند امضا خواهد کرد، به گونه‌ای وحشیانه که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده به خیابان‌ها ریخته و مسلمانان را مورد هجوم قرار دادند.

مسوول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه بیان کرد: آزادی دین در هند یک دروغ بزرگ است و در شرایطی که انسان‌های بی‌گناه زیادی در آتش غضب هندوهای افراطی‌ و اربابانی همچون آمریکا و اسراییل جنایتکار سوخته‌اند، قطعا سکوت مجامع بین‌المللی و خبری، خیانتی بزرگ خواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید در مسائل این‌چنینی که مسلمانان تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند هرچه سریع‌تر طبق قانون اساسی مواضع خود را به طور واضح و شفاف اتخاذ کند.

راشد اضافه کرد: حال آن‌که شاهد آن هستیم وزارت خارجه که باید در این اوضاع نابه‌هنجار نقش اساسی را در دفاع از مسلمانان مظلوم ایفا کند، دچار سردرگمی یا به تعبیری، بی‌تدبیری شده است.

وی در نهایت ابراز کرد: از این تعجب می‌کنیم، کسانی که گاه و بی‌گاه با عنوان دفاع از حقوق بشر در مورد مسائلی که جزء قانون و فرهنگ ماست ابراز نگرانی کرده‌اند، حال در برابر این فاجعه انسانی، روزه سکوت گرفته‌اند‌ و جای دیگر مشغول شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی هستند.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میکائیل حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
بسیار مطلب خوبی بود .
دانشجو