پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۶
|
کد خبر: ۳۶۹۸
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روزانه ۱۳ هزار جفت دستکش، ۶۵ هزار ماسک و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط پارک‌های علم و فناوری تولید شده است. همچنین فعالیت مراکز آموزشی را در این مدت برای حضور در این عرصه هدایت کردیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک هیأت رئیسه و برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم با معرفی سامانه اطلاعات به‌روز شده کووید ۱۹ که با تلاش مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری(ISC) شیراز تهیه‌شده به معرفی ویژگی‌ها و مزیت‌های این سایت گفت: آخرین مقالات حوزه کرونا، اطلاعات مبتلا شدگان، درمان شده‌ها و… به‌صورت به‌روز در سایت قابل‌ مشاهده و رصد است.

وی افزود: در خصوص اقدامات آموزش عالی در دوران بحران بیماری کرونا می‌توان گفت که عملکرد مناسبی انجام شده است. همه فعالیت‌های پژوهشی در رابطه با این بیماری شامل فعالیت‌های تشخیصی تا پژوهش‌های علمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری متمرکز شده است.

دکتر برومند در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در خصوص مبارزه با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: روزانه ۱۳ هزار جفت دستکش، ۶۵ هزار ماسک و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط پارک‌های علم و فناوری تولید شده است. همچنین فعالیت مراکز آموزشی را در این مدت برای حضور در این عرصه هدایت کردیم؛ به‌عنوان ‌مثال در اصفهان ۲۵ شرکت دانش‌بنیان تغییر کاربری داده و محصول خود را به سمت تولید مواد ضدعفونی هدایت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری