پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۰۱
|
کد خبر: ۳۷۱۶
محققان در توصیه‌ای بهداشتی، روشی بسیار ساده و بدون هزینه برای جلوگیری صددرصد از پخش کرونا در اماکن عمومی معرفی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، طبق بررسی‌های محققان ویروس کرونا به طرز شگفت‌آوری در مدت حدود سه ماه در تمام جهان پراکنده شد، که چنین پدیده‌ای تاکنون سابقه نداشته است و به همین خاطر تقریبا تمام کشورها را به شدت زمین‌گیر کرده است.

ویروس کرونا ممکن است در هوا به مدت طولانی معلق بماند و از را تنفس سبب ایجاد عفونت‌های جدید به ویژه در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری، بانک‌ها، سالن‌های سرپوشیده ورزشی، اتوبوس، قطار و غیره شود.

برای جلوگیری از پراکنش بیشتر این ویروس در هوا و به تبع آن جلوگیری از آلوده شدن افراد سالم از راه تنفس، ضمن رعایت تمام توصیه­‌های وزارت بهداشت به مردم یاد دهید که وقتی می‌خواهند سرفه یا عطسه کنند، بلافاصله روی زانوها بنشینید و آنگاه سرفه یا عطسه کنند و اگر امکان دارد در حین سرفه یا عطسه دستمال یا دستشان را مقابل دهان و دماغ خود بگیرند. این روش ساده و بدون هزینه کمک می‌کند که ویروس به جای پخش در ارتفاعی که مردم نفس می‌کشند، در سطح نزدیک به زمین پخش شود و چون وزن ویروس، بسیار از هوا سنگین‌تر است، روی زمین رسوب می‌کند و به هیچ وجه نمی‌تواند عفونت جدید از راه تنفس ایجاد کند، زیرا معمولا هیچ‌کس در نزدیکی زمین نفس نمی‌کشد.

این روش ساده که پخش و انتقال ویروس را از راه تنفسی به افراد سالم صد در صد به نزدیک صفر می‌رساند را می‌توانید از طریق یک انیمیشن یا کلیپ ساده و کوتاه آموزشی به همگان آموزش دهید.
 
خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری