پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۱۷
|
کد خبر: ۳۷۸۹
دکتر مسعود مکارچیان در یادداشتی مطرح‌ کرد:

نکاتی در مورد حضور در کلاس‌های مجازی و برخط (آنلاین)

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، در یادداشتی، نکاتی در مورد حضور در کلاس‌های مجازی و برخط (آنلاین) مطرح‌ کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، دکتر مسعود مکارچیان عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه بوعلی‌سینا، در یادداشتی، نکاتی در مورد حضور در کلاس‌های مجازی و برخط (آنلاین) مطرح‌ کرده است، که به شرح زیر است:

۱_قبلاً در زمان کافی نرم‌افزار را نصب نمایید و مقداری با آن کار کنید. برخی نرم‌افزارها ثبت ‌نام و رمز عبور می‌خواهند، بنابراین قبلاً ثبت ‌نام کنید و رمز عبور خود را احتیاطاً در جای مطمئنی نگهداری نمایید.

۲_حداقل پنج دقیقه قبل از شروع کلاس با موبایل یا کامپیوتر خود به اینترنت و نرم‌افزار وصل شوید تا به‌هنگام شروع کلاس، اختلالی در کلاس مانند ارسال عکس و نویز وسر وصدا ایجاد نکند.

۳_با نام و نام خانوادگی و عکس مناسب و واقعی خود در پروفایل اینترنتی نرم‌افزار وارد شوید تا استاد درس و همکلاسی‌ها بدانند چه کسانی در کلاس هستند و فرد سؤال کننده در میانه یا پایان کلاس کیست.

۴_به‌هنگام ارائه توضیحات توسط استاد درس، میکروفون و دوربین خود را خاموش کنید. میکروفون باعث ارسال نویز و سرو صدا و نیز صداهای محیط اطراف و خانواده شما به محیط کلاس خواهد شد. به علامت دوربین و میکروفون در نرم‌افزارهای مختلف توجه کنید. معمولاً اگر خط کجی روی آن باشد، به‌معنی خاموش بودن آن است.

۵_به‌هنگام پرسش از استاد، میکروفون و در صورت لزوم دوربین خود را روشن نمایید.

۶_در صورت خاموش بودن دوربین‌های استاد و دانشجویان، معمولاً حجم مصرفی اینترنت، مقداری کمتر می شود.

۷_با توجه به این‌که آموزش مجازی، بخشی از آموزش رسمی شده، دانشجویان باید لباس رسمی داشته باشند تا در صورت روشن بودن دوربین، مشکلی پیش نیاید؛ زیرا همه افراد کلاس می‌توانند شما را مشاهده نمایند.

۸_معمولاً نرم‌افزارهای کلاس‌های مجازی، قابلیت ضبط (Record) درس را دارند و می‌توانید بعد از اتمام درس آن را در کامپیوتر خود دانلود و ذخیره نمایید.

۹_بعد از اتمام کلاس، حتماً از نرم‌افزار خارج شوید و دوربین و میکروفون را به‌طور فیزیکی نیز خاموش نمایید. پیشنهاد می‌شود در مورد دوربین‌های وب‌کم، سوکت آن را بیرون بکشید و در مورد دوربین لپ‌تاپ، با تکه کوچکی از کاغذ یا چسب برق آن روی آن را بپوشانید تا در صورت هک شدن احتمالی کامپیوتر، نتواند تصویر شما را ناخواسته ارسال نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
واقعا نکات مهمی رابیان کرده اند!
آموزش و پژوهش