پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۷۷
|
کد خبر: ۳۸۵۸
دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی روز جهانی ارتباطات و روابط‌ عمومی را تبریک گفت
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

نام‌گذاری روز بیست‌وهفتم اردی‌بهشت‌ماه در تقویم ایران و جهان، به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی، نشان از جایگاه والا و متمایزکنندۀ بخش‌های روابط عمومی در سازمان‌ها دارد.
روابط عمومی منسجم و تصمیم‌ساز، یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریت افکار عمومی است و به عنوان حلقۀ اتصال و ارتباط میان مدیران و کارکنان و اجتماع، مسئولیت خطیری را در فرایند دسترسی مدیران و افکار عمومی به اطلاعات منسجم و طبقه‌بندی شدۀ ارگان‌ها و سازمان‌ها بر عهده دارد. به همین سبب است که عنایت ویژه به روابط عمومی، به منزلۀ نهادی که می‌تواند به صورت مدون، برنامه‌ریزی‌شده و روش‌مند در راستای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. در روزگار کنونی که عصر ارتباطات است و مخاطبان از طیف‌های گوناگون با حجم انبوه و خیره‌کنندۀ خبرهای مختلف مواجه هستند، ارزش و جایگاه روابط عمومی‌ها بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است؛ به گونه ای که موفقیت و دوام و استمرار موفقیتِ سازمان‌ها و اداره‌های مختلف در گروی عملکرد سنجیده و متناسب روابط عمومی‌های آن‌هاست. روابط عمومی‌ها در کمک به اتخاذ تدابیر و تصمیمات کلان مدیریتی و راهبردی در سازمان‌ها و ادارات، نقشی ممتاز و غیرقابل انکار دارند. ایجاد ارتباطات دوسویه و اثربخشِ مدیریتی با استفاده از زیرساخت‌های مختلف مدرن عصر کنونی، ‌ از شاخصه‌های مهم روابط عمومی در عصر جدید ارتباطات است. بنابراین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت هدفمند و راهبردی، تأکید بر مخاطبان فراسازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ مقصود از وظایف راهبردی روابط عمومی، بالا بردن سطح مسئولیت‌پذیری و اثرگذاری در فرایندهای کلان سازمان است. در مجموع، توجه به جایگاه خاص و ویژۀ روابط عمومی می‌تواند گام‌های بلندی را در حرکت رو به رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خود قرار دهد و نقطۀ عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در کشور ایجاد نماید.
 
روابط‌عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا می‌تواند با حفظ روحیۀ امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و با استفادۀ از مدیریت فضای مجازی، بسترهای لازم را در جهت تقویت و گسترش ارتباطات چندسویه بین استادان، دانشجویان و کارکنان، فراهم سازد و ضمن امعان نظر به اخلاق حرفه‌ای خود، دانشگاه را در راستای پیشبرد اهداف متعالی و نیز تقویت برنامه‌های راهبردی و کلان یاری رساند و دستاوردهای علمی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را به بهترین وجه، توصیف و تبیین نماید.
در پایان، اینجانب روز ارتباطات و روابط عمومی را خدمت همۀ مسئولان و کارکنان روابط عمومی در خانوادۀ بزرگ دانشگاه بوعلی‌سینا تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون همۀ شما را از خداوند منّان مسألت می‌نمایم.
 
دکتر یعقوب محمدی‌فر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست