پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۰
|
کد خبر: ۳۸۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم‌وند در ایام کرونایی تشریح کرد:

نشانه‌های اضطراب کودکان/ چهار راه‌حل برای کاهش استرس کودکان

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: یکی از مسائلی که ما در خانواده‌ها شاهد آن هستیم، رفتارهای والدین هنگام مواجهه با بیماری کرونا است؛ پدر و مادرها به دلیل توجهی که به این بیماری دارند ‌و پیشگیری از مبتلاشدن فرزندان به این بیماری ممکن است رفتارهای سخت‌گیرانه‌تری -مانند اصرار به شستن مداوم دست‌ها- داشته باشند و نشانه‌هایی از استرس و اضطراب را نشان دهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نشانه‌های اضطراب کودکان/ چهار راه‌حل برای کاهش استرس کودکان

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم‌وند کارشناس ارشد روانشناسی تشریح کرد: یکی از مسائلی که ما در خانواده‌ها شاهد آن هستیم، رفتارهای والدین هنگام مواجهه با بیماری کرونا است؛ پدر و مادرها به دلیل توجهی که به این بیماری دارند ‌و پیشگیری از مبتلاشدن فرزندان به این بیماری ممکن است رفتارهای سخت‌گیرانه‌تری -مانند اصرار به شستن مداوم دست‌ها- داشته باشند و نشانه‌هایی از استرس و اضطراب را نشان دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: پدر و ‌مادرها ممکن است مسائل این چنینی را درک کرده ‌باشند و برایشان راحت‌تر باشد اما این استرس برای کودکان بالاتر است و نگرانی‌هایشان را زیاد می‌کند؛ لذا والدین باید توجه کنند که فضای پراسترس را در خانه زیاد نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم‌وند ابراز کرد: لازم است در خانه میزان استرس و اضطراب فرزندانمان را بررسی کنیم؛ می‌توانید در قالب بازی‌ها استرس را یاد بدهید و‌ بعد بپرسد این هیجان چقدر و کجا تجربه شده است. کودک ممکن است بگوید «هنگامی که اخبار می‌بینم» که در مرحله بعد باید شدت این استرس را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: نشانه‌های اضطراب کودکان در خشم و پرخاشگری، جویدن انگشت دست، بازگشت به رفتارهای کودکانه مثل شب‌ادراری، خواب پریشان و ... خودش را نشان می‌دهد.

عظیم‌وند بیان داشت: چهار راه‌حل برای کاهش استرس کودکان وجود دارد که عبارت‌اند از توجه مناسب به آن‌ها، ابراز محبت کلامی و غیرکلامی به آن‌ها، صحبت با آن‌ها تا هیجانات خود را تخلیه کنند و تبیین واقعیت برای آن‌ها (مثلا گفتن این جمله که ما بارها این مسائل را تجربه کرده‌ایم).

وی در پایان تبیین کرد: توجه به این نکات و آموزش مناسب و متناسب با سن کودکان باعث می‌شود آرامش بیشتری داشته باشند؛ همچنین به آن‌ها بگویید وقتی با رعایت بهداشت مبتلا نمی‌شوند تا کودک احساس آرامش کند. مواظب باشیم احساس امنیت فرزندانمان را نگیریم.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر