پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۷
|
کد خبر: ۳۸۶۳
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه و همچنین در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان ارجمند و ارتقا نشاط و سلامت فرهنگی و اجتماعی خانواده دانشگاه با استفاده از فضای مجازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اقدام به برپائی جشنواره "کرونا فرصتی برای همدلی" نموده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات گفت: جشنواره فرهنگی هنری «کرونا فرصتی برای همدلی» (ویژه خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشجویان، اساتید و کارکنان) دانشگاه‌های سراسر استان همدان   می‌باشد که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در واحد آموزش‌های فرهنگی و هنری طراحی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه و همچنین در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان ارجمند و ارتقا نشاط و سلامت فرهنگی و اجتماعی خانواده دانشگاه با استفاده از فضای مجازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اقدام به برپائی جشنواره "کرونا فرصتی برای همدلی" نموده است.

دکتر عروتی‌موفق بیان داشت: حضور خانواده بزرگ دانشگاهیان استان همدان اعم از دانشجویان، اساتید و کارمندان فرصت مغتنمی است تا در این فرصت بوجود آمده همدلی ایثار گونه آحاد جامعه با استفاده از زمینه‌های فرهنگی و هنری به تصویر کشیده شده غواین همدلی در قالب هنر، باز پخش آن از طریق بستر جشنواره نمود و ظهور پیدا کند.

وی پیرامون شرایط شرکت در جشنواره تبیین کرد: این مسابقه صرفا از طریق بستر اینترنت انجام خواهد شد و لازم است آثار تولیدی طبق دستورالعمل بارگزاری شود؛ همچنین ضروری است محتوای آثار، با موضوع جشنواره(کرونا، فرصتی برای همدلی) مرتبط باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: هر شرکت‌کننده می‌تواند در یک یا تمام بخش‌ها شرکت نماید؛ مسابقه کتابخوانی نیز به صورت برخط برگزار خواهد گردید.

دکتر عروتی‌موفق در رابطه با بخش‌های جشنواره بیان داشت: این جشنواره در ۴ بخش کلی و ۹ زیر مجموعه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بخش اول بخش ادبی است که خود از دو زیر مجموعه دلنوشته‌های کرونائی و بخش داستان کوتاه تشکیل شده است.

دکتر اکبر عروتی‌موفق تصریح کرد: بخش دوم بخش شعر و موسیقی می‌باشد و در این بخش سروده‌های کرونایی در قالب آزاد برگزار می‌شود و در بخش موسیقی با بخش جذاب و پرمخاطب دابسمش(لب خوانی موسیقی) که فایل‌های صوتی و متن شعر ها جهت دابسمش در سایت جشنواره بارگزاری شده است‌.

وی در ادامه تشریح کرد: بخش سوم بخش هنری است؛ این بخش خود به چهار زیر مجموعه تقسیم می‌شود؛ اول تولید پوستر هایی با مظمون کرونا فرصتی برای همدلی، دوم بخش نقاشی های کرونائی مختص کودکان زیر ۱۲ سال فرزندان عزیز کارکنان و اساتید محترم دانشگاه‌ها است، سوم بخش تولید کاریکاتور با مضمون کرونا فرصتی برای همدلی و چهارم بخشی کاریکاتور و باز پخش تولیدات آثار  فاخر جهانی است.

اکبر عروتی‌موفق افزود: چهارمین بخش جشنواره، بخش کتابخوانی است؛ در این بخش لینک دسترسی جهت خرید آسان و کم هزینه کتاب‌ها در اختیار شرکت کنندگان از طریق سایت قرار گرفته شده است. در این بخش کتاب "جوان انتخاب بزرگ" ویژه دانشجویان در نظر گرفته شده و کتاب‌های " استاد عشق" (نگاهی به زندگی و تلاش‌های پروفسور محمود حسابی، پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران)، "خط مقدم" (روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم) و " آب هرگز نمی‌میرد" (زندگی نامه سردار شهید حاج میرزا احمد سلگی) برای عموم دانشگاهیان می باشد.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است علاقمندان جهت شرکت می‌بایست به سایت معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا بخش جشنواره کرونا فرصتی برای همدلی  مراجعه کرده و در بخش ویژه خودشان ثبت نام کنند.

دکتر عروتی‌موفق در خصوص شرایط و ضوابط عمومی شرکت در جشنواره  تشریح کرد: شرایط عمومی جهت همه شرکت کنندگان به این شرح است که متقاضی شرکت در جشنواره باید دانشجو (و یا از اساتید و کارکنان)  دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه‌های استان همدان باشند (حداقل تا پایان نیمسال دوم تحصیلی۹۸-۹۹) و باید فرم تقاضای شرکت در جشنواره را از طریق پست الکترونیکی جشنواره به آدرس جشنواره تا  تاریخ اعلام شده ارسال نماید.

وی ادامه داد: همچنین هر متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های جشنواره، می‌تواند حداکثر سه اثر به جشنواره ارسال نماید؛ ارایه کار مشترک در صورتی که نویسنده اصلی دانشجو باشد، بلامانع است.

عروتی‌موفق پیرامون زمان بندی جشنواره تصریح کرد: زمان ثبت نام و اعلام آمادگی و ارسال آثار ۱۰ اردیبهشت ۹۹ لغایت ۱۰ خرداد ۹۹ و زمان داوری آثار رسیده ۱۵ خرداد ۹۹ است؛ اعلام نتایج نهایی و اختتامیه آنلاین نیز۲۰ خرداد ۹۹ است.

وی خاطرنشان کرد: تیم داوران جشنواره از بین اساتید مبرز دانشگاهی و صاحب نظران و هنرمندان برجسته کشوری توسط دبیرخانه انتخاب خواهند شد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: از کلیه عزیزان دانشجو، کارمندان محترم و اساتید گرامی و خانواده‌های عزیزشان که جزو خانواده بزرگ دانشگاهیان استان همدان هستند دعوت می‌شود تا در این فعالیت هنری همدلانه شرکت کنند و آثار زیبای تولیدی خود را جهت نمایش عمومی در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند؛ دبیرخانه جشنواره در این مدت به صورت شبانه روزی پیگیر برپائی این جشنواره بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا پاسخ سولات احتمالی با دبیرخانه جشنواره تماس حاصل فرمائید .در پایان امیدوارم شاهد حضور پررنگ و بانشاط و فعال خانواده بزرگ دانشگاهیان استان همدان در این جشنواره باشیم.

خانواده بزرگ دانشگاهیان استان همدان را به شرکت در جشنواره کرونا فرصتی برای همدلی دعوت می‌کنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست