پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۶۵
|
کد خبر: ۳۹
با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

"معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم" منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر حسین سیمایی صراف را در جایگاه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، در حکم انتصاب دکتر سیمایی صراف آمده است:

احتراماً، با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی به سمت «معاون حقوقی و امور مجلس» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید.

امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانید.

بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان گرامی، در حفظ و حراست از حقوق قانونی وزارت متبوع در حوزه های مختلف و دانشگاهیان و تحکیم جایگاه قانونی وزارت بکوشید.

انتظار می رود با تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شفاف سازی برنامه ها و اهداف و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به ماموریت های مختلف وزارت، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا کنید.

حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است.

وی افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.

دکتر سیمایی صراف هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران می‌باشد.

دکتر سیمایی دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی - پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

دکتر سیمایی صراف، چندین جایزه علمی دریافت کرده است. وی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب، در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.

دکتر سیمایی صراف افزون بر فعالیت ها و شایستگی های علمی، تجارب اجرایی ارزنده را در کارنامه خود دارد. مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم تجارب ارزنده ای است که همراه با نشاط جوانی و توانایی تعامل بالا با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند زمینه های موفقیت وی را در انجام این مسئولیت خطیر فراهم نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست