پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۲
|
کد خبر: ۳۹۲۸
دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه، به منظور بررسی شرایط بازگشائی و حضور مجدد بازدیدکنندگان، از موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه، به منظور بررسی شرایط بازگشائی و حضور مجدد بازدیدکنندگان، از موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور دکتر حسن علی‌عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، دکتر احمد رضوانی مفرد رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدرضا یوسف‌زاده رئیس دانشکده علوم انسانی، دکتر علی یلفانی رئیس دانشکده علوم ورزشی و دکتر حاتم حسینی رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی همراه بود، شرایط بازگشائی و حضور مجدد بازدیدکنندگان در موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه در این بازدید و جلسه، ضمن تاکید بر پیروی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: پس از ابلاغ اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشائی برخی اماکن گردشگری از جمله موزه‌ها، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و ضمن رعایت پروتکل‌های لازم بهداشتی، باید کار بازگشائی موزه انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به زمان نامشخص افول ویروس کرونا در کشور و جهان، تصریح کرد: از روزهای اول شیوع کروناویروس در کشور، دانشگاه بوعلی‌سینا به طور جدی فعالیت‌های آموزشی خود را در قالب آموزش‌های مجازی پیگیری کرده و بدون وقفه ارتباط موثر خود را با دانشجویان حفظ کرده است.

وی افزود: همچنین اساتید و دانشجویان این دانشگاه، همزمان با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های پژوهشی خود را با عزمی جدی و حتی مصمم‌تر از قبل به جریان انداخته و در مسیر رشد علمی دانشگاه و کشور در حال حرکت هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: جامعه و دانشگاه ما باید وجود ویروس کرونا و ویروس‌های مشابه آن را بپذیرد و با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اقتصادی و اجتماعی خود را بدون توقف جلو ببرد.

وی اضافه کرد: ما نباید با نگاه به اتمام احتمالی حضور ویروس‌های همه‌گیر، جامعه و دانشگاه را تعطیل کنیم؛ بلکه باید با ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، اهداف و نیازهای اساسی جامعه، مردم و کشور محقق نموده و مرتفع کنیم.

محمدی‌فر همچنین عنوان کرد: امروزه موزه‌ها علاوه بر نقش گردشگری، جایگاه آموزشی و علمی خود را پیدا کرده و مردم را به سمت آگاهی از علوم مختلف برده است.

وی ادامه داد: موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان یکی از کم‌نظیرترین موزه‌های دانشگاهی منطقه و جهان، همواره نقش بسزایی در پیشبرد اهداف علمی دانشگاه و جامعه داشته و باید بیش از پیش این ارتباط را حفظ کرده و تقویت کند.

دکتر محمدی‌فر در نهایت گفت: در روزهای آینده و پس از فراهم‌کردن زمینه‌های رعایت اصول بهداشتی، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا آماده پذیرش بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان این عرصه خواهد شد.

در ابتدای این دیدار دکتر فرشاد مسعودیان رئیس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه ضمن ارائه گزارش مختصری، مسائل مربوط به وضعیت فعلی و مبتلابه فعالیت‌های موزه را بیان نمود.

در پایان این دیدار نیز با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌ها و زحمات پرسنل موزه تاریخ طبیعی قدردانی شد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست