پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۱۴
|
کد خبر: ۴۰۱۲
با حضور استاد دانشگاه لوند سوئد و دکتر محمدی‌فر؛

آزمایشگاه ژئوماتیک دانشگاه بوعلی‌سینا افتتاح شد + گزارش تصویری

آزمایشگاه ژئوماتیک دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی‌سینا که به همت دانشگاه بوعلی سینا و با بهره مندی از اعتبارات پژوهشی اتحادیۀ اروپا تحت برنامۀ اراسموس پلاس راه اندازی شده است، با حضور استاد دانشگاه لوند و دکتر یعقوب محمدی‌فر افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، آزمایشگاه ژئوماتیک دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی‌سینا با حضور دکتر علی منصوریان استاد دانشگاه لوند سوئد افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور اعضای هیات رئیسه و برخی مدیران دانشگاه همراه بود، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با اهمیت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و نقش دانشگاه در جامعه صحبت کرد.

پس از آن دکتر علی منصوریان استاد گروه GIS دانشگاه لوند سوئد و مدیر پروژه "مدیریت محیط زیست در خاورمیانه با استفاده از روش‌های مکان‌مند"، که با همکاری با دانشگاه بوعلی‌سینا در حال انجام است، به صورت ویدئو کنفرانس و‌ مجازی حضور داشته، از همکاری با دانشگاه بوعلی‌سینا ابراز خوشحالی کرد و در رابطه با پروژه مذکور و خروجی‌های آن مطالبی را بیان کرد.

در ادامه دکتر یوسف آرام مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: به سهم خودم از تلاش هیات رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا، در رأس آن دکتر محمدی‌فر و‌ سایر اعضای هیأت رئیسه که از شروع امر تا کنون بسیار کمک کردند؛ همچنین از تلاش های علمی و اجرایی دکتر منصوریان در راهبری این پروژۀ مشترک بین المللی سپاسگزارم.

وی خطاب به دکتر منصوریان بیان کرد: پارتنر پروژه، اتحادیه اروپا و دانشگاه لوند سوئد است ‌که ما افتخار این را داشتیم با دانشگاه لوند که جزو صد دانشگاه برتر دنیا است، در انجام پروژه مشترک بین المللی اجرا می کنیم. افتخار دیگر، حضور یک دانشمند جوان ایرانی در زمره اساتید برتر آن‌ دانشگاه به نام پروفسور منصوریان است که ایشان با رویکردی اندیشمندانه ما را در تمهید زمینه های اجرای این طرح کمک شایانی کردند.

یوسف آرام تاکید کرد: امیدوارم آنچه که شما به عنوان مدیر پروژه از ما می‌خواهید،بتوانیم در اسرع وقت و‌ در زمان مقتضی تحویل دهیم.

وی تشریح کرد: ما مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را در دانشگاه بوعلی‌سینا داریم که این مرکز یکی از مرکزهای موفق کشور است و‌ خوشحال خواهیم شد که میزبان دوستانی از کشور سوئد و دانشگاه لوند یا سایر مراکز دانشگاهی باشیم که با دانشگاه لوند ارتباط بین‌المللی دارند.

در پایان نیز دکتر حسین تراب‌زاده خراسانی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بوعلی‌سینا و مجری این طرح پژوهشی، اهداف و فازهای پروژه "مدیریت محیط زیست در خاورمیانه با استفاده از روش‌های مکان‌مند" را تشریح کرد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست