پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۹
|
کد خبر: ۴۰۳۱
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

مهلت مجدد برای ثبت‌نام کاردانی نظام جدید

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی نظام جدید خبر داد و گفت: مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در این آزمون از ۱۸ تیر ماه آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

مهلت مجدد برای ثبت‌نام کاردانی نظام جدید

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، فاطمه زرین سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی نظام جدید خبر داد و گفت: مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در این آزمون از ۱۸ تیر ماه آغاز می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فرصت ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری به اتمام رسید و داوطلبان مجددا از چهارشنبه ۱۸ تا یکشنبه ۲۲ تیر ماه سال ۹۹ می توانند در این دوره ها ثبت نام و انتخاب رشته کنند.

زرین تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دوره های بدون آزمون مراکز علمی کاربردی ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و در رشته های با آزمون نیز ۱۵۱ هزار و  ۵۲۹ داوطلب در ۳۷۴۳ رشته محل تعیین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از سه‌شنبه ۱۱ تا پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

به گفته زرین، پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت‌نام در آزمون را درج کنند.

زرین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از سه‌شنبه ۱۱ تا پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش