پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۶۰
|
کد خبر: ۴۰۵۱
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: هدف از آزمون آنلاین آزمایشی، آشنایی دانشجویان با نوع سوالات آزمون و همچنین محیط آزمون در سامانه درس‌افزار بوده است. در آزمون بر بستر درس‌افزار، ۱۰ نوع سوال که در آزمون آزمایشی وجود داشت، توسط استاد قابل طرح است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

دکتر مهدی سخائی‌نیا مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، ضمن تشکر از همراهی دانشجویان برای شرکت در آزمون آزمایشی بیان کرد: نکاتی لازم است که در خصوص آزمون آنلاین آزمایشی ذکر گردد؛ اول این‌که هدف از این آزمون آشنایی دانشجویان با نوع سوالات آزمون و همچنین محیط آزمون در سامانه درس‌افزار بود.

وی افزود: علاوه بر این پارامترهای کارایی سامانه برای دسترسی کاربران همزمان به سامانه مورد بررسی قرار گرفت. به همین علت در طول برگزاری آزمون تغییراتی در جهت بهبود وضعیت صورت می‌گرفت که اختلالی در آزمون ایجاد نمود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه گفت: نکته دوم این است که منابع سخت‌افزاری لازم برای آزمون نهایی در نظر گرفته شده است و آزمون‌ها بر روی دو نرم‌افزار و بر روی چند سرور برگزار خواهد شد. لذا از این حیث دانشجویان نگران آزمون نباشند.

وی اضافه کرد: همچنین راهکارهای جایگزین برای افرادی که در حین آزمون دچار مشکل می‌شوند، در نظر گرفته شده که به زودی اعلام خواهد شد.

سخائی‌نیا افزود: در زمان آزمون امکان برقرار تماس تلفنی با پشتیبانان برای دانشجویان فراهم خواهد شد.

وی اعلام کرد: سومین نکته این‌ است که سامانه‌های مورد استفاده به نحوی تنظیم شده‌اند که اگر به هر دلیلی از آزمون خارج شوید پاسخ‌های داده شده برای استاد درس ارسال می‌گردد.

وی عنوان کرد: نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد این است که، آزمون آزمایشی تا قبل از آزمون نهایی چندین‌بار تکرار خواهد شد، تا دانشجویان به اندازه کافی با آزمون آشنا گردند. البته آزمون‌های بعدی نیز ممکن است دچار اختلال گردد که صرفا به دلیل بررسی شرایط مختلف آزمون هست.

دکتر سخائی‌نیا تصریح کرد: سامانه‌های آزمون از سامانه درس‌افزار (cw.basu.ac.ir) جدا خواهد بود و سامانه درس‌افزار به کار خود ادامه می‌دهد.

وی متذکر شد: وضعیت و کیفیت عملکرد سرورهای آزمون را به صورت مداوم زیر نظر است و بر اساس آن تصمیمات و تمهیداتی فنی مناسب اتخاذ خواهد شد.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
سلام ما اصلا نتونستیم واردشیم.
صفحه نخست