پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۹
|
کد خبر: ۴۰۷۵
رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: بسیج ویژگی جذب حداکثری و دفع حداقلی را داشته و دارد و انشاالله خواهد داشت؛ کسی که در مربع اسلام، ولایت، انقلاب و‌ ایران فعالیت می‌کند، بسیجی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن رحیمی‌روشن عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان همدان در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان گفت: بنده دست رفاقت و دوستی به همه اساتید معظم و روسای محترم و معاونین دانشگاه‌ها دراز می‌کنم؛ قطعا بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در بطن جامعه و جوشیده از بطن مردم در همکاری با نهادها و ارگان‌ها است که می‌تواند قدمی بردارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و ‌خاطره شهید مصطفی چمران و شهدای دفاع مقدس بیان کرد: خدمتگزاری در بسیج چهار ویژگی دارد و یک عمل دینی، عمل ملی، عمل مردمی و عمل انقلابی است که این چهار ویژگی به عنوان بستر کلی باید برای بسیج در نظر گرفت.

دکتر حسن رحیمی‌روشن تشریح کرد: خدمتگزاری در بسیج افتخاری دینی است ‌چرا که بسیج از تشکل‌هایی است که ویژگی ناب دینی دارد؛ امام خمینی می‌فرماید از خداوند می‌خواهم مرا با بسیجیانم محشور فرماید که این جمله عمیق و‌معنادار است و یعنی بسیج هم عالم، هم عارف و هم عاشق است.

وی اظهار داشت: خدمتگزاری در بسیج عمل و کرداری ملی است؛ ملیت ویژگی‌هایی دارد و کسی که ادعای آن را دارد در عمل باید این مساله را ثابت کند. دفاع از بذر جان و ناموس وطن یکی از ملاک‌های ملیت است که با این خصوصیات، بسیج و‌بسیجیان در طول این ۴۰ سال ملی‌گراترین افراد بودند.

حسن رحیمی‌روشن یادآورشد: در حالی که مدعیان ملی‌گرایی در دویست سال گذشته تقریبا دو سوم این کشور را از دست دادند، بسیجیان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور کم شود بنابر این خدمت در بسیج یک وظیفه ملی است.

رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان همدان در جلسه معارفه خود تصریح کرد: خدمتگزاری در بسیج یک عمل انقلابی هم هست؛ بسیج از نیروهای پاسدار انقلابی بوده است که نه محافظه‌کار بود و نه بی‌منطق و عملش عمل انقلابی است؛ گاهی با قلم، گاهی با سلاح در هرجا باشد، یک مدیر جهادی بسیجی در بند تشریفات رسمی و غیررسمی گیر نمی‌کند و اگر بند تشریفات نباشد، قدم به جلو برمی‌دارد.

دکتر رحیمی‌روشن تبیین کرد: اگر شما موفقیت‌هایی در فضای امروز کشور می‌بینید، نتیجه جهادی عمل‌کردن است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون که ما در حال صحبت هستیم، شورای امنیت سازمان ملل به پیشنهاد آمریکا مشغول بحث و بررسی برای تحریم تسلیحاتی ایران است که قرار بود بر اساس برجام در مهر ماه امسال لغو شود.

رحیمی روشن ادامه داد: بندی که ترامپ به شورا پیشنهاد داده و البته تایید نمی‌شود، بحث خرید و فروش سلاح از ایران را ممنوع می‌کند که بیشتر روی خرید تاکید دارد. تحریمی که مربوط به خرید است با تحریم مربوط به فروش کاملا فرق دارد؛ در اولی یعنی شما نیازمندید و در دومی یعنی مازاد دارید.

رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان همدان متذکر شد: تحریم‌ها با عمل انقلابی و ‌جهادی که در بسیج و نیروهای بسیجی از بین می‌رود؛ البته منظور از بسیج صرفا در قالب سازمان مشخص نیست و بسیج کل مملکت ایران است.

حسن رحیمی‌روشن تاکید کرد: بسیج ویژگی جذب حداکثری و دفع حداقلی را داشته و دارد و ان‌شاءالله خواهد داشت؛ کسی که در مربع اسلام، ولایت، انقلاب و‌ ایران فعالیت می‌کند، بسیجی است.

وی ابراز کرد: بنده گام را جلوتر می‌گذارم و می‌گویم اگر کسی به یکی از این‌ها هم دلبستگی دارد، بسیجی است؛ با این تعریف‌ کسی از دایره بسیج بیرون نمی‌ماند.

دکتر حسن رحیمی‌روشن یادآوری کرد: امروز اسلام و انقلاب در ایران عجین شده است و اگر کسی بتواند ایران را نابود کند، باید بتواند انقلاب اسلامی را نابود کند و بالعکس؛ جداکردن این‌ها روی کاغذ امکان دارد و در عمل ممکن نیست.

وی ضمن تشکر از زحمات چند ساله دکتر طاهری بیان کرد: مسؤولیت رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان را دوستان به دوش بنده انداخته‌اند و اصل برای بنده این است که مهم نیست چه عنوانی داشته باشیم؛ بنده در این راستا چشم یاری از‌همه عزیزان داریم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
در واقع بسیجی شده جز اصولگرایان
استانی