پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۲۶
|
کد خبر: ۴۰۸۹
سرپرست اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام دانشجویان شاهد و ایثارگر برای نقل و انتقال و میهمانی، ۹۰ درصد این درخواست‌ها مورد موافقت قرار می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، فردین تقی زاده درباره نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: فرایند ثبت نام دانشجویان شاهد و ایثارگر از ۲۰ خردادماه آغاز شده است و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

وی درباره جمعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد هم به جمعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر افزوده شدند که تعداد این دانشجویان در دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش یافت؛ البته دانشجویان فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد، تسهیلات آموزشی دریافت نمی کنند اما سهمیه ورود به دانشگاه دارند.

سرپرست اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: به استثنای دانشجویان فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان، حدود ۸۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند؛ البته این آمار شامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نمی شود.

تقی زاده درباره میهمانی و انتقال این دانشجویان و نهایت مساعدت با درخواست آنها، اظهار داشت: در پذیرش نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان غیرشاهد و ایثارگر محدودیت وجود دارد و دانشگاه ها فقط ۲۰ درصد از ظرفیت خود را برای پذیرش میهمان در نظر می گیرند اما این مسأله در مورد شاهد و ایثارگر صدق نمی کند و کمیسیونی در سازمان امور دانشجویان درخواست ها را بررسی می کند و تشخیص می دهد.

وی افزود: دانشگاه ها موظف به پذیرش دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند و در سنوات گذشته هم محدودیتی برای موافقت با درخواست آنها وجود نداشت.

به گفته تقی زاده، امسال به خاطر شرایط خاص کشور، نهایت انعطاف با این دانشجویان صورت می گیرد و با ۹۰ درصد درخواست ها موافقت می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو