پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۸
|
کد خبر: ۴۱۷۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم گفت: آنچه اهمیت داد این است که با کنار زدن هیجان‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ این زمان در اختیار متخصصان آموزش عالی، آموزش، برنامه‌ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی وجود دارد که سهم خود را در آموزش الکترونیک ایفا کنند؛ بدون تردید هر آنچه به عنوان علم تعلیم و تربیت در فرایند آموزش حضوری وجود دارد در غیرحضوری هم وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش ملی چالش‌های یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: در شرایطی هستیم که فشارهای ناشی از همه‌گیری کرونا باعث تغییراتی در آموزش عالی دانشگاه‌های جهان شده است؛ در این فرصتی که در میان فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌هایی که لازم بود استقرار در جریان آموزش در دانشگاه،ها پیگیری شود در زمان مختصر در کنار هم هستیم.‌ عقبه این همایش، فعالیت‌های دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر و متخصصان آموزش عالی که به مطالعه در این حوزه پرداختند، است‌

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم بیان داشت: ما با یک فشار زمانی و محدودیت زمانی از همکاران‌مان در دانشگاه بوعلی‌سینا خواهش کردیم که در پیشبرد هدف‌های توسعه دانش در آموزش‌های الکترونیکی به ما کمک کنند که رئیس دانشگاه در این امر همراه ما بودند و زمینه همایش را به خوبی فراهم کردند؛ همچنین نقش سراجی به عنوان دبیرعلمی همایش بسیار جدی و مهم بود.

دکتر محمدرضا آهنچیان تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که از دبیرخانه همایش به دست آمده است قریب به ۸۰ مقاله در اختیار دبیرخانه قرار گرفته که بسیاری از آن‌ها بیش از حد انتظار و فراتر از چپکده تحصیلی بود و در بازده کوتاه حدود ۲۰روزه به شکل اعجاب آوری همکاران عزیز ما در دانشگاه‌های کشور و حتی خارج از کشور مشارکت کردند و در این مدت تحقیقات و حتی کارهای میدانی انجام شده که امیدوارم همکاران از آن بهره ببرند.

وی متذکر شد: آنچه اهمیت داد این است که با کنار زدن هیجان‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ این زمان در اختیار متخصصان آموزش عالی، آموزش، برنامه‌ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی وجود دارد که سهم خود را در آموزش الکترونیک ایفا کنند؛ بدون تردید هر آنچه به عنوان علم تعلیم و تربیت در فرایند آموزش حضوری وجود دارد در غیر حضوری هم وجود دارد منتها با ویژگی‌های مختص فضای مجازی که مختصصان علم تربیت پیش از همه به آن ورود کردند. ما از حرکت خودجوش این اساتید برای کمک به پیش برد هدف‌های وزارت علوم استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم تبیین کرد: ۵۲ مقاله پذیرفته شده به دشواری پذیرفته شده‌اند چون فاصله پذیرش بسیار نزدیک بود و از نظر ما همه مقالات ارائه شده ارزش مطرح شدن، داشتند؛ بجز مقاله ارائه شده ۵ سخنران کلیدی در این حوزه هم ورود پیدا کردند که از شرکت کنندگان خواهش می‌کنم دوستان خود را به شنیدن سخنرانی‌ها دعوت کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست