پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۴۱
|
کد خبر: ۴۲۰۱
اولين مجموعه داستان عربی رقیه کریمی با عنوان عند الساعة التاسعة الا ربعا (ساعت يك ربع به نه) توسط انتشارات جمعية احياء - لبنان ۲۰۲۰ چاپ شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا، اولین مجموعه داستان عربی رقیه کریمی با عنوان عند الساعة التاسعة الا ربعا (ساعت یک ربع به نه) توسط انتشارات جمعیة احیاء - لبنان ۲۰۲۰ چاپ شد.

این مجموعه داستان در رابطه با شهدای حزب الله لبنان در سوریه از زبان مادران و یا همسران و یا نامزد شهدای مقاومت می‌باشد.
 
«رقیه کریمی» یکی از نویسندگان فعال در عرصه دفاع مقدس است که در حوزه‌های مختلف دستی بر قلم دارد و یکی از حوزه‌های نوشتاری وی زمینه حماسی و دفاع مقدس است که توانسته این بانوی فعال را در چندین کشور مطرح کند.

کریمی کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب و فعال در زمینه دفاع مقدس است که تا کنون توانسته با نوشتن و چاپ و گردآوری کتب مختلف دفاع مقدسی توجه رزمندگان و علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس را به خود جلب کند؛ تا جایی‌که درختی به نام این بانوی فعال در عرصه حوزه دفاع مقدس در لبنان نام گذاری و ثبت شده است.

۴۰ داستان در مورد شهدای ایران، اَرجوکَ لا تَموت، عند الساعة التاسعة الاربعا، ۲۰ داستان در مورد شهدای لبنان، خاطرات یک زن از الفوعة تا در سه سال محاصره جبهه النصرة و‌... از کتاب‌های نوشته شده به قلم رقیه کریمی است که می‌توان نام برد.

وی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و در حال حاضر ساکن همدان است و توانسته تا امروز دو جایزه ادبی از لبنان، دو رتبه نخست در سال‌های مختلف از جشنواره خاتم، چندین سال جز نفرات برگزیده جشنواره یوسف و... را به خود اختصاص دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر