پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۳۱
|
کد خبر: ۴۲۰۴
رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد:

ایجاد نظام جدید تسهیلات دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، ضمن اعلام تحول در فرآیندهای پرداخت و بازپرداخت وام دانشجویی و نظام جدید پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان که پس از تصویب هیأت امنای صندوق ابلاغ خواهد شد از تلاش جهت متناسب‌سازی این وام‌ها و تسهیلات با شرایط و نیازهای امروز دانشجویان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر ناصر مطیعی در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که به‌صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: تحول در فرآیندهای پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی تحت عنوان طرح تجمیع وام ها آماده پیشنهاد به هیأت امناء صندوق رفاه دانشجویان است.
وی افزود: تا کنون ۲۱ نوع وام دانشجویی تعریف شده بود که برخی استقبال زیاد و برخی کمترین استقبال را داشتند و تنوع زیاد این وام ها موجب پراکندگی منابع مالی و بوروکراسی زیاد در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه می‌شد که برای حل این مشکل طرح تجمیع و ادغام وام‌ها اجرا و براین اساس مبالغ وام پرداختی به دانشجویان در نظام جدید افزایش قابل توجه پیدا می‌کند.
دکتر مطیعی افزود: همانگونه که صندوق رفاه اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت دانش‌آموختگان بدهکار به صندوق را تعلیق کرد به دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی ساکن در خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که به‌دلیل کمبود ظرفیت خوابگاه دراین خوابگاه‌ها سکونت داشته‌اند نیز مانند دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دولتی کمک می‌کند. براین اساس در صورت تصویب هیأت امنای صندوق در شهرهای بزرگ به ازای هر دانشجو مبلغ ۵ میلیون ریال و در شهرهای کوچک مبلغ ۳.۵ میلیون ریال به دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های غیردولتی خودگردان کمک می‌کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط کرونا باعث تعطیلی خوابگاه‌ها، عدم پرداخت اجاره بها توسط دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و تاخیر در پرداخت اقساط دانش آموختگان شد که این امر به کاهش حدود ۵۰ درصدی منابع مالی صندوق رفاه در سال جاری گردیده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی، از ظرفیت خیّرین آموزش عالی برای توسعه خوابگاه‌ها در تابستان امسال استفاده می شود و خوابگاه‌های سطح ۵ و ۴ بهینه سازی می‌شوند.
دکتر مطیعی در پایان از معاونان دانشگاه‌ها خواست ضمن افزایش سطح همکاری با این صندوق در یکپارچه‌سازی سامانه های مرتبط با رفاه دانشجویان در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه به ویژه در حوزه خوابگاه و تغذیه به شرایط خاص کشور و محدودیت‌های مالی از آغاز پروژه های جدید غیر ضروری پرهیز کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو