پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۲
|
کد خبر: ۴۲۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پاسخ به سوالات خبرنگاران تبیین کرد: پروتکلی که هم‌اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد و‌ از طرف WHO در کل کشورها اعلام شده این است که شک به کرونا مساوی با کرونا است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر رشید حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: هفته خبرنگار را به همه عزیزان رسانه استان تبریک عرض می‌کنم و آرزوی سلامتی و عاقبت‌به‌خیری برایشان دارم و به همه کارکنان حوزه سلامت دنیا و خصوصا کشور ما که با جان‌فشانی و از خودگذشتگی و تلاش می‌کنند تا ویروس کرونا را مدیریت کنند و ‌ سلامتی خودشان، اطرافیان و خانواده خود را در خطر می‌اندازند تا بتوانند هدیه‌کننده سلامتی به جامعه باشند، خداقوت می‌گویم.

حیدری‌مقدم در پاسخ به سوالات خبرنگاران تبیین کرد: پروتکلی که هم‌اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد و‌ از طرف WHO در کل کشورها اعلام شده این است که شک به کرونا مساوی با کرونا است؛ یعنی شک بالینی به کرونا یعنی ما باید آن را کرونا تلقی کنیم و تمام تدابیری که برای یک بیمار کرونایی نیاز است را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مریض حال عمومی خوب دارد، قرنطینه خانگی و اگر کسی حال عمومی بدی دارد طوری که ‌نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان ‌دارد، باید بستری شود.

وی یادآور شد: سوال دیگری که دوستان مطرح کردند در رابطه با پزشک آنلاین و استفاده از ویزیت از راه دور است که این موضوع در کل کشور شروع شده اما ما در ابتدای راه هستیم و قطعا نیاز داریم که این کار را ادامه دهیم؛ خوشبختانه زیرساخت‌های این امر را در استان هم داریم و دوستان ما بخشی از آن را انجام می‌دهند و امیدواریم همینطور که به سمت جلو می‌رویم، وضعیت بهتری پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: سوال دیگری که پرسیده بودند این بود که آیا هزینه درمان کرونا در بیمارستان‌های مختلف متفاوت است؟ که در پاسخ باید گفت اگر یک مریض خدمت یکسانی بگیرد، در بخش دولتی در همه جای ایران یکسان است اما اگر خدمات متفاوتی بگیرد، هزینه متفاوت است؛ یعنی اگر کسی به آی‌سی‌یو و مراقبت‌ها و ‌داروهای خاص احتیاج داشته باشد، هزینه بالاتری دارد و کسی که صرفا در بیمارستان‌های ما تحت نظر است، هزینه کمتری باید بپردازد.

وی تبیین کرد: کسانی که درآمد ندارند و ‌نمی‌توانند هزینه بیمارستان را پرداخت کنند، به مددکاری بیمارستان مراجعه کنند؛ بخشی از هزینه را دوستان ما می‌توانند تخفیف دهند و اگر این بخش نبود، در مرحله بعد رئیس بیمارستان و پس از آن معاون درمان و سپس رئیس دانشگاه می‌تواند تخفیف دهد.

رشید حیدری‌مقدم متذکر شد: ما هر کدام از مریض‌هایی که نیازمند باشد، تا سطحی که نیازمند است تخفیف می‌دهیم تا دغدغه درمان نداشته باشند.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی