پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۹
|
کد خبر: ۴۲۴
رئیس دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد؛

دولتمردان باید برندهای ملی ما را معرفی کنند

دکتر محمدی فر با بیان اینکه ارکان حکومتی، باید ابتدا به حمایت از کالای ایرانی اعتقاد پیدا کرده و در اعمال خود پدیدار کنند، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید برندهای ملی ما را معرفی کرده و مزیت‌های نسبی هر یک را بازگو کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» تأکید کرد: تولیدات داخلی در صورتی قابلیت حمایت خواهند داشت که بر مبنای دانش و سلایق روز تهیه شده باشند.

وی با تأکید بر اینکه کالای تولید شده بر مبنای دانش پایدار خواهد بود، افزود: نباید به جنبه تولید کالا در کشور به صورت صرف نگاه کرد بلکه باید تولید همراه با علم و دانش باشد تا مبنای توسعه قرار گیرد.

دکتر محمدی فر به تقویت تولیدات دانش‌بنیان تأکید کرد و ادامه داد: در صورتی‌که تولیدکننده شاخصه علمی را در تولید کالا مورد توجه قرار دهد کالای خوب و مورد نیاز جامعه را تولید خواهد کرد و چرخه اقتصاد به چرخش بر خواهد گشت.

وی با اشاره به شناسایی نیازهای واقعی در بازار هدف اظهار کرد: باید سلایق جامعه را نیز درنظر گرفت تا در رقابت‌های بازار پیروز شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا مصرف‌کنندگان را عامل مهمی در حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: مصرف‌کنندگان باید توجه کنند که بسیاری از کالاهای با کیفیت امروزی در گذشته از جمله کالاهای کم‌کیفیت بودند که با انتخاب مصرف‌کنندگان وارد چرخه رقابت شده و کیفیت خود را ارتقاء دادند بنابراین هر ایرانی که موافق اشتغالزایی جوانان است، باید از کالاهای ایرانی خریداری کند تا مشکل اشتغال آنها حل و چرخ اقتصاد رونق گیرد.

وی با بیان اینکه ارکان حکومتی هم باید ابتدا به حمایت از کالای ایرانی اعتقاد پیدا کرده و در اعمال خود پدیدار کنند، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید برندهای ملی ما را معرفی کرده و مزیت‌های نسبی هر یک را بازگو کنند.

رئیس‌ دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه یادآور شد: دانشگاه بنابر وظایف ذاتی خود از کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود، خریداری نمی‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست