پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۹۴
|
کد خبر: ۴۲۴۵
امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در سامانه پست، فراهم شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
امکان صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری فراهم شد

به گزارش بسنا و به نقل از شرکت ملی پست، کاوه دولتی مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در کمک به افزایش سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، بیش از پیش به دنبال الکترونیکی کردن خدمات خود و کاهش ترددهای شهروندان هستیم.

وی افزود: با ایجاد امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند گواهی کدپستی خود را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی دریافت کنند.

دولتی تاکید کرد: گواهی کدپستی نیاز به داشتن مهر پست ندارد و مردم می‌توانند این گواهی را با مراجعه به سامانه شرکت پست و با استفاده از اینترنت شخصی یا هر جای دیگری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی الکترونیکی است، بنابراین متقاضیان می‌توانند پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه که حاوی بارکد ۲۰ رقمی است را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تحویل دهند زیرا که ملاک اعتبار گواهی، داشتن این بارکد یونیک است.

به گفته مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، شرکت‌ها و سازمان‌ها با دریافت گواهی کدپستی خدمت گیرنده، می‌توانند به وب سرویس صحت سنجی که در اختیار دارند مراجعه کرده و تاییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی را دریافت کنند.

وی بر تداوم برنامه‌های پست در تسهیل دریافت گواهی کدپستی ده رقمی تاکید کرد و افزود: پرتال جامع GNAF نیز به زودی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس‌های دولت به مردم، دولت به کسب و کارها و دولت به دولت به صورت یکجا، راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
برای گرفتن گواهی وقتی به قسمت پرداخت میریم ،یعنی درگاه انتقال پول که هزینه پرداخت بش،هزینه کم میش اما گواهی برامون صادر نمیش وباز پول به حسابمون برمیگرد،لطفا این عیبا رفعش کنید،یا پایانتونا عوض کنید باتشکر
استانی