پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۰
|
کد خبر: ۴۲۸
تیمور آقا محمدی با بیان اینکه ۱۸ برنامه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان پیش‌بینی شده است گفت: ۵ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی در همدان تولید می‌شود که فاخرترین آن دایرة‌المعارف انقلاب و دفاع مقدس همدان در دو جلد است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، تیمور آقا محمدی معاون فرهنگی حوزه هنری همدان، امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این هفته هنر جشنی برای هنرمندان است و امکانی را فراهم می‌کند تا حوزه هنری فعالیت‌ها و ماهیت خود را به خوبی معرفی کند تا هنرمندان و جامعه عموم از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه صداقت و تعهد به حقیقت از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی است افزود: این دو ویژگی مورد قبول تمام انسان‌های آزاده جهان است در همین راستا در همدان 18 برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است.

 آقا محمدی بیان کرد: امسال برنامه چهره شاخص را به دلیل عدم موافقت هنرمند نداریم و انتخاب چهره همچنان در دستور کار قرار دارد ولی دیدار با امام جمعه همدان، رونمایی از تولیدات و تقدیر از فعالان این عرصه از برنامه‌های این هفته است.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان به دیگر برنامه‌های این ایام اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده شهیدان محمد و علیرضا ترکمن، اختتامیه جشن سالانه ادبی، کارگاه تخصصی شعر انقلاب با حضور سعید بیابانکی، نشست با هنرمندان تجسمی، اختتامیه مسابقه و نمایشگاه عکس پرچم من، نمایش خیابانی پوتین هایت را دربیار 22 و 23 فروردین در ملایر, نمایش و تحلیل فیلم به وقت شام در روز 23 فروردین، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و غیره در این هفته برگزار می‌شود.

آقا محمدی با ارائه گزارشی از اقدامات اعلام کرد: درحوزه فیلم 4 اثر در دست تولید است که شامل پویا نمایی آخرین ماهی، مستند به روایت یک سرباز در مورد زندگی باقر سیلواری به کارگردانی احسان صدیقی، مستند درباره عکاسی همدان با نام روزهای خاکستری و مستند شهری در زیرزمین اثر میلاد مستقیمی است.

وی افزود: در بخش موسیقی پنج آلبوم در مراحل نهایی تولید قرار دارد که "بهار جان" موسیقی ترکی قادر شهسواری، "صدای خیس باران" موسیقی نوجوان با آهنگسازی میرکمال مدنی، "آکاپلا" موسیقی بدون ساز با آهنگسازی سیاوش شیرانیان، موسیقی سنتی با آهنگسازی پویان بیگلر، آلبوم تکنوازان جوان‌سازهای ایرانی را در بر دارد ضمن اینکه کتاب موسیقی دیوارها و چهار نای تألیف منصور زندی نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با بیان اینکه در حوزه تاریخ شفاهی 5 عنوان کتاب در حال آماده سازی است اعلام کرد: فاخر ترین آن گردآوری دایرة المعارف نقلاب و دفاع مقدس در دو جلد و در صفحات گلاسه است که توسط تیمی خبره و آگاه؛ محسن صیفی کار، سید علی مساوات و غیره و به سفارش حوزه هنری تهیه می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان اظهار داشت: دیگر آثار در دست تولید در حوزه تاریخ شفاهی شامل "قمیش" نوشته صادق عادلیان، کتاب خاطرات مرتضی فضلعلی نوشته "حسین راد", "هما " خاطرات همسر شهید امیدی تالیف "جمشید طالبی", "دما شال" خاطرات ماشاا... حرمتی تالیف "مهین سماواتی", بررسی عناصر روایی خاطره نویسی در 5 اثر ملی، "انقلاب اسلامی در نهاوند" خاطرات شهید حیدری و انقلاب اسلامی در ملایر است.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال حوزه هنری تولیدات و فعالیت‌های حوزه پیرامون تاریخ و هنر استان است افزود: در مجموع 11 کتاب در حوزه هنری همدان در حال تدوین و انتشار است.

آقا محمدی اعلام کرد: در سال 97 تعداد 30 اثر در حوزه هنری همدان تولید می‌شود که شامل؛ پنج کتاب داستان کودک، دو کتاب شعر کودک، یک کتاب شعر بزرگسال، یک رمان،سه اثر پژوهش، یک موشن گرافیک، دو نقاشی دیواری، پنج اثر نمایشی، سه آلبوم موسیقی و هفت فیلم است.

وی ابراز کرد: حوزه هنری همدان از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به برنامه‌های فرهنگی و هنری برای شرکت در این برنامه‌ها دعوت به عمل می‌آورد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر