پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۸۹
|
کد خبر: ۴۲۹۷
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

ما مکلف به کار خوب نیستیم بلکه مکلف به عمل صالح هستیم/ اثرگذاری اساتید بر دانشجو بسیار زیاد است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی گفت: تعبیری در قرآن وجود دارد که بسیار دقیق است و‌ آن عمل صالح غیر از عمل حسنه است؛ این‌دو ‌تفاوت مهمی دارند. عمل صالح نجات‌دهنده است. ما مکلف به کار خوب نیستیم بلکه مکلف به عمل صالح هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه و تکریم سرپرست جدید و مسوول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ما در آستانه ایام عاشورای امام حسین هستیم؛ از دهم محرم سال ۶۱ هجری تا کنون ۱۴۴۱ هجری است ۱۳۸۰ سال می‌گذرد. در این زمان امام حسین کهنه و‌ ملال‌آور نشده است.

وی یادآور شد: در این روزهای که روزهای سخت کرونایی است، قطعا همه اقشار در حال تفکر برای ابراز مودت و ‌محبت به حضرت اباعبدالله‌الحسین هستند که این یک اصالت و ‌حقانیتی دارد که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی اضافه کرد: همه ما امام‌حسین را دوست داریم. در رابطه با امام حسین می‌دانیم روضه‌خوان چه چیزی می‌خواهد بگوید اما برای ما جذاب است. وجود نازنین امام حسین حقایق معقولی را محسوس کرده که برای ما فطرتمان سازگاری دارد.

وی تصریح کرد: تعبیری در قرآن وجود دارد که بسیار دقیق است و‌ آن عمل صالح غیر از عمل حسنه است؛ این‌دو ‌تفاوت مهمی دارند. عمل صالح نجات دهنده است. ما مکلف به کار خوب نیستیم بلکه مکلف به عمل صالح هستیم.

سیدمهدی میراحمدی خاطرنشان کرد: اگر کسی نیت خوب داشت و این کار، قول و سخن خوب داشته باشد، کافی نیست مگر اینکه در جایگاهی درست گفته شود.

وی تبیین کرد: مدت زمان مسؤولیت مهم نیست بلکه ملاک یعنی احسن عمل مهم است لذا ما مکلف به عمل صالح هستیم و این کار سختی است؛ کار فرهنگی، کار سختی است زیرا با آدم‌ها سروکار دارد. انبیا نقش پاسدار و ‌پرستار ندارند و بلکه نقش آن‌ها معلم است. معلم راه و‌ چاه را نشان می‌دهد لذا انبیا راه را نشان دادند که آدم‌ها ابوذر یا ابوجهل شوند.

میراحمدی تشریح کرد: اگر موفق شدیم راه را نشان دهیم که همه آدم‌ها تصمیم‌ گرفتند که به این راه بیایند یا نه موفق شده‌ایم. اگر من و شمای دانشگاهی می‌توانیم راه به دانشجویان نشان دهیم، موفق شده‌ایم.

وی متذکر شد: همه نگرانی من این است که مبادا ما به نسل جدید نتوانسته باشیم راه و چاه را نشان دهیم تا تصمیم بگیرند ابوذر باشند یا ابوجهل. ترس بنده این است که در روز قیامت به ما بگویند شما دین را خوب نشان نداده‌اید؛ بخشی خوب نشان ندادن ما هستیم و ‌بخشی اساتید هستند.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: بچه‌های دانشجو شرافت، عزت و ... را از اساتید یاد می‌گیرند و اثرگذاری اساتید بر دانشجو بسیار زیاد است. هر جایی هستیم بدانیم خدمت به نظام جمهوری اسلامی خدمت به بسیاری از ارزش‌ها است.

خبرنگار: میرزایی
عکس: زند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست