پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۱۹
|
کد خبر: ۴۴۲
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

دانشجو باید در محیطی آرام تحصیل کند

حجت‌‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه، در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه ملایر، با بیان اینکه فضای دانشگاه باید فضایی آرام و پیراسته از آن چیزی باشد که نیاز نیست، افزود: دانشجو باید در محیطی آرام تحصیل کند و از علم و محیط دانشگاه زده نشود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه ملایر گفت: تدبیر رئیس جمهور بر آن رقم خورد که برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک وزارتخانه حساس، یک دانشمند فرهیخته همدانی را به عنوان وزیر انتخاب کند.

وی افزود: در زمان انتخاب ایشان در مجلس، مخالفت هایی شد، اما اگر ما به رئیس جمهورمان اعتماد داریم، دکتر غلامی را نیز این رئیس جمهور انتخاب کرده و دلیلی برای مخالفت با ایشان وجود نداشت، با وجود بی‌مهری‌هایی که به ایشان بود، وزارتخانه حساسی به او محول شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به گفته خود رئیس جمهور این دولت، دولت اعتدال است نه دولت اصلاحات گفت: معنای این گفته رئیس جمهور این است که مدل مدیریتی ایشان نیز مدل اعتدال است.

وی با بیان اینکه دکتر غلامی این مشی اعتدال را در حوزه وزارتی به خوبی برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که محیط علمی باید در آن مراجعات علمی باشد و قداست علم را نباید با آن زمختی که در عالم سیاست وجود دارد، خراب کرد.

آزادیخواه با بیان اینکه یک عالِم حتماً مشی سیاسی نیز دارد، گفت: نیاز نیست حتماً مشی سیاسی را در محیط علمی به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه باید فضایی آرام و پیراسته از آن چیزی باشد که نیاز نیست، افزود: دانشجو باید در محیطی آرام تحصیل کند و از علم و محیط دانشگاه زده نشود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم در حوزه وزارتی آموزش و پرورش و وزارت علوم فقط کار علمی انجام شود و رتبه علمی به آن چشم‌اندازی که می‌خواهیم برسد و اگر به این امر دست پیدا نکنیم قافیه را باخته‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه از فضا و ظرفیت دانشگاه و دانشجویان باید برای خدمت به جامعه استفاده شود، گفت: باید سطح علمی در دانشگاه‌ها ارتقا یابد و پرداختن به توسعه کمی دانشگاه ها بپرهیزیم.

آزادیخواه با اشاره به کاهش روند جمعیتی در کشور تصریح کرد: طی 15 سال آینده جمعیت کشور ما جمعیتی پیر خواهد بود و مسلماً با کمبود دانشجو در دانشگاه‌ها مواجه می‌شویم و باید از همین امروز پژوهش‌محوری و آموزش‌محوری را در دانشگاه‌ها ارتقا دهیم و از استعداد سرشار دانشجویان استفاده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ملایر یک دانشگاه جوان است، بیان کرد: می‌خواهیم دانشگاه ملایر استقلالش حفظ شود و هم در زمینه علمی و اجتماعی مرجع علمی منطقه خود باقی بماند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه نمایندگان ملایر نیز با تمام توان حمایت‌های لازم را از دانشگاه ملایر خواهند داشت، مطرح کرد: در پرتودهی گاما و پژوهشکده انگور گام‎های خوبی برداشته شده و اگر این اتفاق بیفتد در حوزه اقتصاد منطقه نیز مؤثر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست