پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۴۵
|
کد خبر: ۴۴۲۰
دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

سامانه ثبت درخواست فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت راه‌اندازی شد

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت، گسترش همکاری‌های پایدار علمی و پژوهشی و رفع مشکلات علمی و تخصصی واحد‌های عملیاتی فراهم می‌سازد.
 
در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیأت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) حضور می‌یابد. واحد عملیاتی می‌تواند شامل وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی، بنگاه‌ها یا سازمان‌های فرهنگی و صنعتی، واحد‌های پژوهش و توسعه، اقتصادی یا خدماتی دولتی یا غیردولتی باشد.

این طرح همچنین در راستای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی نمودن یافته‌های اعضای هیأت علمی در جامعه و صنعت تدوین گردیده است.
 
براساس آئین نامه این طرح، اساتید با موافقت دانشگاه می‌توانند بین ۳ تا ۶ ماه به واحد‌های اقتصادی و صنعتی مأمور شده و در جهت کمک و بهبود کیفی و عملیاتی واحد‌های فوق همکاری نمایند.
 
اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور برای ثبت درخواست‌ها و محورهای همکاری و همچنین اطلاع از نیازهای فرصت مطالعاتی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به سایت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس الکترونیکی https://industry.msrt.ir/fa/page/1435/ مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه