پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۹۵
|
کد خبر: ۴۴۵۵
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

نویسندگی در حوزه‌ ادبیات پایداری، حیات یک ملت را به نمایش می‌گذارد

دکتر محمد مهدی حاجیلویی محب گفت: نویسندگی در حوزه ادبیات پایداری حیات یک ملت را به نمایش می‌گذارد چیزی که در تاریخ فرهنگ و تمدن یک ملت با وجود غصب شدن سرزمینشان همچنان زنده و پا برجا هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم آیین نکوداشت نویسندگان برجسته دفاع مقدس استان همدان و افتخارآفرینان ادبیات پایداری کشور، مطرح کرد: وقتی در جمع کسانی که برای دفاع مقدس می‌نویسند سخن می‌گویم به یاد این جمله‌ی مقام معظم رهبری می‌افتدم که "فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، چون در شرایط خاص خودش صورت می‌گیرد و پیام رساندن یک حماسه و مقاومت کاری زینبی است و ادامه‌ همان مبارزه است، تا فراگیری حق در جهان نمی‌توان علم مبارزه را زمین گذاشت.
 
وی افزود: این سختی از این جهت است که بعد از خاتمه جنگ گروهی با تردید به گذشته نگاه می‌کنند، نگارش هنرمندانه این است وقتی کسی می‌نویسد شرایط زمان و مکان را به مخاطب خودش القا بکند تا او را همراه بکند.
 
حاجیلویی‌محب افزود: فضای برخواسته از قلم‌ها متفاوت است، گاهی انسان به همان حال و هوا منطبق می‌شود و اینکه نویسنده بتواند این حس را منتقل کند هنر او را می‌رساند، ما در پژوهش ما مشکلی بنام پژوهش برای پژوهش مواجه هستیم که می‌نویسیم تا نوشته باشیم، اما نوشته‌ای که فقط برای نوشتن باشد و نه با هدفی والاتر کاری هنرمندانه نخواهد بود، اما اگر هنگام نوشتن با هدف تاثیرگذاری نوشت، این هنر خودش را در لایه‌های نکارش نشان خواهد داد.

وی تشریح کرد: آثار قلمی اولین ارزشی که می‌تواند داشته باشد برای خود انسان است، مثل معلمی که در هنگام آموزش اولین سود را خودش می برد و از عمر خودش استفاده می‌کند، کسانی که می‌نویسند و آثار قلمی خودشان را می‌بینند احساس عزت می‌کنند که از عمر خودشان خوب استفاده کردند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: نویسندگی در حوزه ادبیات پایداری حیات یک ملت را به نمایش می‌گذارد چیزی که در تاریخ فرهنگ و تمدن یک ملت با وجود غصب شدن سرزمینشان همچنان زنده و پا برجا هستند یعنی نگه داشتن این ارزش‌ها یک ملت را زنده نگه می‌دارد و نسل بعد را متوجه اسطوره‌ها و ارزش‌های خود می‌کند.
 
وی بیان داشت: امروز مقام معظم رهبری خطر تحریف را به ما گوش زد می‌کنند که این جریان با بیان و انتقال دقیق وقایع رخ خواهد داد که بدون شک خدمتی به دین هم خواهد بود.
 
حاجیلویی در پایان تاکید کرد: گاهی در متون دینی به دور از باور مخاطب مطلبی نوشته شده در حالی که نوشته‌های محبوب نوشته‌هایی هستند که فضای اصلی را به مخاطب القا بکنند، امیدوارم جمع نویسندگان ادبیات پایداری که در کشور افتخار می‌آفرینند درباره‌ شهدای دانشگاه بوعلی سینا هم قلم بزنند تا به عنوان شهدای دانشجو یادی از آنان بشود.
 
خبرنگار: حوائجی
عکس: زند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست