پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۶
|
کد خبر: ۴۴۵۶
بهناز ضرابی‌زاده در دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد:

هشت سال دفاع مقدس مدال افتخاری بر شانه‌های مردان و زنان مدافع است

نویسنده کتاب دختر شینا گفت: تاریخ طلایی هشت سال دفاع مقدس مدال افتخاری بر شانه‌های مردان و زنانی است که در آن سال‌ها پشتیبانی کردند و پیشانی‌بند عزت و افتخاری بر پیشانی همه‌ مردم ایران است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دختر شینا در مراسم نکوداشت نویسندگان برتر دفاع مقدس در استان همدان و افتخارآفرینان ادبیات پایداری در کشور، مطرح کرد: وقتی به خیلی از فیلم‌ها و کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نگاه می‌کنیم با خودمان می‌گوییم کاش ما هم سعادت حضور در آن دوران را داشتیم، زمانی هم میرسد کسانی که قلم در دست دارند افسوس میخورند که‌ای کاش وقتی راویان دفاع مقدس بودند ما نیز خاطرات آن‌ها را ثبت می‌کردیم؛ مطمئن هستم که این دریغ و افسوس برای آینده‌ی نویسندگان هم به وجود خواهد آمد. خداوند را شاکر هستم که اگر در جبهه‌ها حضور نداشتم حالا از خط شکن‌ها می‌نویسم.
 
وی ادامه داد: قطعا تاریخ رسمی جنگ هیچگاه از سربازان گمنام نخواهد نوشت، تاریخ طلایی هشت سال دفاع مقدس مدال افتخاری بر شانه‌های مردان و زنانی است که در آن سال‌ها پشتیبانی کردند و پیشانی بند عزت و افتخاری است که بر پیشانی همه‌ مردم ایران است؛ مطمئنا هستند کسانی که علاقه به ثبت کردن افتخارات کشوران دارند، خوشحالم که این افتخار نصیب من شده است که به این حوزه ورود پیدا کنم و خودم را با انسان‌های آن زمان اندازه کنم.
 
این نویسنده‌ دفاع مقدس از خاطرات نویسندگی خود در این حوزه می‌گوید: پس از نوشتن کتاب دختر شینا و مورد اقبال قرار گرفتن آن توسط مردم، هر روز چندین تماس داشتم و تمایل داشتن که خاطرات آن‌ها را بنویسم، اما خیلی از آن‌ها تکرار دختر شینا بود که تمایلی نداشتم خاطره‌ای تکراری را بنویسم. زمانی رسید که برای نوشتن متوسل به شهدا شدم که اگر قرار هست خاطره‌ای بنویسم یکی از شهدا من را دعوت کند.
 
وی ادامه داد: چند روز تماسی داشتم از حوزه هنری تهران و گفتند سوژه‌ای برای نوشتن معرفی می‌کنیم که این شهید همدانی هم هستند، موافقت می‌کنید؟ وقتی سوال کردم که کدام شهید همدانی است و گفتند خاطرات خانم پناهی همسر شهید چیت سازیان است بدون تعلل پذیرفتم. علاوه بر فایلی که از خاطرات ایشان تهیه کرده بودند چند روزی هم بصورت حضوری با ایشان مصاحبه کردم و ساعت‌ها طول می‌کشید و مواردی را ذکر میکردند که همان نشانه‌هایی بود که برای نوشتن از شهید کمک خواسته بودم.
 
ضرابی‌زاده در پایان گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن خاطرات مادر ۴ برادر شهید بهادربیگی هستم، به قدری زندگی و خاطرات این بزرگواران زیبا و شگفت انگیز است که اگر نوشتن این خاطرات کوتاهی بکنیم سال‌های بعد مردم از ما مطالبه گری خواهند کرد؛ لازم است که نویسندگان جلو بیایند و این گنج‌ها را از سینه‌ها بیرون بکشند و آن‌ها را صیقل بدهند و تاریخ و ثروت ملت ایران را برای سرمشق و الگو گیری در دست هایشان بگذارند.
 
خبرنگار: حوائجی
عکس: زند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر