پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۴۷
|
کد خبر: ۴۴۶
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تشریح کرد؛

یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب

همایون امیرزاده گفت: در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان ۶۰ درصد آن از سوی دانشجو و ۴۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش بسنا و به نقل از ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از ابلاغ دستورالعمل یارانه بن خرید کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

همایون امیرزاده درباره نحوه مشارکت دانشجویان و طلاب، نهادها و موسسات برای دریافت بن کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: بن خرید کتاب در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور کمک به جامعه علمی کشور و همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هر ساله در ایام نمایشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

او افزود: در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان ۶۰ درصد آن از سوی دانشجو و ۴۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها نیز مبلغ دو میلیون و ۵۰۰هزار ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و ۷۰ درصد آن توسط استادان تامین خواهد شد.

امیرزاده با اشاره به بن‌ خرید کتاب اهل قلم گفت: بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم دو میلیون و ۵۰۰هزار ریال است که با مشارکت ۱۰۰ درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره میزان حمایت مشارکتی از مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی نیز گفت: معاونت امور فرهنگی تا سقف یک میلیارد ریال از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی با توجه به آورده مراکز علمی حداکثر ۲۵ درصد خواهد خواهد بود. همچنین نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‎ها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌توانند بن کتاب ۱۰ میلیون ریالی دریافت کنند. میزان مشارکت معاونت فرهنگی در این بخش با توجه به آورده فرد، ۲۰ درصد خواهد بود.

امیرزاده ادامه داد: معاونت امور فرهنگی در این دوره از نمایشگاه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از مراکز علمی فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی حمایت خواهد کرد که میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی نسبت به مبلغ آورده شده ۱۰ درصد خواهد بود. مراکز دیگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال حمایت می‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگی با توجه به مبلغ آورده پنج درصد خواهد بود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر